کل نماهای صفحه

شنبه، اسفند ۱۵، ۱۳۸۸

۱۵ روز مانده...
۱۵ روز به پایان سال کهنه مانده ؛ ۱۵ رو ز به پایان سالی‌ مانده که در آن همه ما شاهد لحظات خوب و بد بسیاری بودیم ؛ ۱۵ روزبه پایان سالی‌ مانده که در آن سال خیلی‌ از آدمها در کنار خیلی‌ از آدمها بودند ؛ اما... این بار در ۱۵ روز مانده به پایان سال کهنه; خیلی‌ از آدمهای سال کهنه; نیستند که در کنار عزیزانشان درب خانه را بروی سال تازه باز کنند . و تنها یادشان است که میماند برای گفتن خوش آمدی سال تازه ؛ یاران قدیمی‌ سال کهنه نیستند ؛ اما اینبار نبودنشان به بودن همه ما می‌‌ارزد ؛ ما هستیم اما نیستیم ؛ آنها نیستند اما هستند - و این مهم است ؛ مهم بودن نیست ؛ مهم چگونه بودن است ؛ این حقیقت دارد : من و تو هستیم اما وقتی‌ درست نگاه کنیم میبینیم که نیستیم ؛ اما آنها نیستند ولی‌ آنچنان هستند که اگر دقت کنیم من و تو واقعا نیستیم . خوش به حالشان ; نیستند و هستند و ما هستیم و نیستیم . امسال سال کهنه به خیال خودش کسانی‌ را از ما گرفت که فکر میکرد یاد آنها بزودی از بین میرود ولی‌ هیچگاه فکر نمیکرد که با این کار اگر ما خودمان را از یاد ببریم ؛ آنها را نمیتوانیم از یاد ببریم . ۱۵ روز دیگر این سال کهنه که یاد آور تلخ و شیرین‌های بسیاری است کوله بار خودش را جمع می‌کند و از درب خانه من و تو میرود . و هیچ گاه هم نمی‌تواند برگردد اما این سال کهنه ۱۵ روز دیگر و قبل از رفتنش برای من و تو و ما ؛ یادگاریهای ارزشمند و در عین حال تلخ و شیرین بسیاری میگذارد که در عین تلخی‌ یک جاودانگی شیرین و ابدی دارد ؛ ۱۵ روز دیگر این سال کهنه میرود ؛ اما یادگارهای پر پر شده این سال کهنه که در عین مظلومیت ریشه هایشان به خون نشست تا نهال آزادگی را بارور تر سازد یادگاری ارزشمند برای من و توست . پس به پاسداشت یادگاریهای این سال کهنه که ۱۵ روز دیگر برای همیشه از بین من و تو میرود و هیچ گاه هم باز نمیگردد یادم و یادت باشد که این سال کهنه جدا از تمام سالهای رفته و نیامده ثانیه ثانیه‌اش برای من و تو و ما یاد آور ستمی تلخ و هجرت تلخ تر یارانی است که رفتند اما جاوید همیشگی‌ اند و افسوس که من و تو و ما؛ ماندیم . پس بیا تا قبل از این ۱۵ روز ؛ و برای پس از این ۱۵ روز چاره‌ای کنیم . آن چاره این است که یاد بگیریم تا هستیم باشیم و نگهبان خون عزیزان سال کهنه و ثبت کنیم سالی‌ را که ۱۵ روز از عمرش مانده برای تاریخ جهان ؛ تا همگان بدانند سال ۸۸ هیچ گاه در اوراق کتاب تاریخ هیچ ایرانی‌ آزاده خواهی کهنه نخواهد شد .

پنجشنبه، اسفند ۱۳، ۱۳۸۸

 حمید معصومی نژاد خبرنگار سازمان صدا و سیما در ایتالیا به اتهام قاچاق سلاح دستگیر شد


يک دادستان ضد تروريسم ايتاليا روز چهارشنبه اعلام کرد که دو ايرانی و پنچ ايتاليايی به اتهام قاچاق اسلحه و نقض تحريم های بين المللی بازداشت شده اند.آرماندو سپاتارو، دادستان ضد تروريسم ايتاليا، در يک کنفرانس خبری تاکيد کرده است

 به دليل اين که اين مساله مورد توجه جامعه بين المللی است، تحقيقات در اين زمينه از اهميت زيادی برخوردار است.اين دادستان ضد تروريسم ايتاليا تصريح کرده است که تحقيقات درباره اقدامات اين افراد از ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ آغاز شده است.در همین زمینه، سرهنگ وينچنزو آندرئونه، از بخش مالی پليس، نيز گفته است اين افراد در صدد بودند تا مقادير زيادی موشک های ضد تانک و مواد منفجره را به ايران ارسال کنند.سرهنگ وينچنزو آندرئونه همچنين گفته است که يکی از بازداشت شدگان ايتاليايی که يک وکيل است، به ايران سفر کرده و با مقامات بلندپايه ارتش ايران نیز ملاقات کرده بود.به گفته آرماندو سپاتارو دو ايرانی ديگر نيز در جريان قاچاق اين سلاح ها شرکت داشته اند ولی آنها اکنون در ايران به سر می برند. وی تصريح کرده است که دو ايرانی بازداشت شده برای دولت ايران کار می کنند.طبق اين گزارش، حميد معصومی نژاد، ۵۱ ساله يکی از بازداشت شدگان است که شغل خود را روزنامه نگار اعلام کرده و ساکن رم است و همايون بختياری ديگر ايرانی بازداشت شده است که شغل خود را بیان نکرده است.در همين زمينه شبکه الجزيره گزارش داده است که يکی از بازداشت شدگان ايرانی حميد معصومی نژاد خبرنگار با سابقه تلويزيون دولتی ايران در ايتاليا است.به گزارش مقامات پليس ايتاليا اين دو ايرانی در شهر تورين در شمال غربی ايتاليا بازداشت شده اند. اين دو نفر به همراه پنج ايتاليايی در عملياتی موسوم به «تک تيرانداز» توسط پليس ایتالیا بازداشت شده اند.سرهنگ وینچنزو آندرئونه نيز درباره هویت بازداشت شدگان گفته است که ايتاليايی های بازداشت شده مديران شرکت های صادرات و واردات و همچنين شرکت های مخابراتی هستند. به گفته مقامات ايتاليايی اين افراد از سال ۲۰۰۷ اقدامات خود را آغاز کرده اند و کوشيده اند تا رد پایی از خود برجای نگذارند.به گفته آرماندو سپاتارو اين شرکت ها با دريافت تقاضا از ايران، بیشتر این اسلحه ها را از اروپا و به ويژه آلمان خريداری کرده اند.

 آرماندو سپاتارو همچنين گفته است که اين سلاح ها پيش از ارسال به ايران به کشورهای سومی مانند بريتانيا، سوئيس و رومانی فرستاده شده اند و برخی ديگر نيز از طريق کشورهای حاشيه خليج فارس و دبی به ايران ارسال شده اند.طبق اين گزارش، اين شبکه بعد از آن که ماموران رومانی و بريتانيا محموله های سلاح را کشف و ضبط کردند، لو رفته است. آرماندو سپاتارو همچنين گفته است مقامات پليس برن و سوئيس با اين تحقيقات همکاری کرده اند.در بيانيه پليس ايتاليا تصريح شده است که اين افراد به اتهام مشارکت در ارسال اسلحه و سيستم های نظامی به ايران و نقض تحريم های بين المللی بازداشت شده اند.بنا بر خبری که از بحش خبری ۲۱ چهارشنبه شب شبکه اول سیما پخش شد وی به عنوان «خبرنگار آزاد» معرفی شد.معصومی نژاد که به قول یکی از مجریان ورزشی تلویزیون «خبرنگاری فرصت ساز و نه آفیشی» است گفته می شود کارمند هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در رم است و بنا بر خبری که از خبر سراسری شبکه اول پخش شد پس از تهیه یک گزارش از راهپیمایی ضد نژاد پرستی کارگران در رم بازداشت شده است!!!.در این خبر هیچ اشاره ای به پیگیری های احتمالی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برای مشخص شدن وضعیت و آزادی معصومی نژاد که «خبرنگار آزاد» صداو سیما معرفی شد نشده است.

چهارشنبه، اسفند ۱۲، ۱۳۸۸

اینبار هم با حکمی نا‌ عادلانه دکتر حسام فیروزی پزشک معتمد و فعال سیاسی دستگیر و به زندان فرستاده شد .


در دوره قبلی‌ بازداشت ایشان ؛ با هم در اندرزگاه هفت در سالن یک بودیم . پس از آزادی ایشان بسیار خوش حال شدم ؛ اما امروز با شنیدن خبر دستگیری مجدد ایشان شدیداً ناراحت شدم و امیدوارم که به زودی در کنار خانواده‌اش باشد.

سه‌شنبه، اسفند ۱۱، ۱۳۸۸

نون بری با زیر نویس دعای خیر



جعفر پناهی کارگردان نامدار سینمای ایران توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد


وزارت اطلاعات:«جعفر پناهی به اتهام ساخت فیلم در ارتباط با حوادث اخیر دستگیر شده است»
دادستان عمومی و انقلاب تهران، بازداشت جعفر پناهی ; دلایل سیاسی ندارد!!!!!

دادستان عمومی و انقلاب تهران، بازداشت جعفر پناهی را تایید کرد و گفت بازداشت وی دلایل سیاسی ندارد و به کارگردان بودن او نیز مربوط نمی‌شود.بیش از ۲۰ مامور امنیتی در ساعت‌های اولیه بامداد یازدهم اسفند، جعفر پناهی را به همراه همسر، دختر و چند نفر از مهمانانش در خانه این کارگردان سرشناس بازداشت کردند.

دوشنبه، اسفند ۱۰، ۱۳۸۸

در چند مطلب پیش نوشتم که احتمالا دولت ایران به خلبانی که باعث دستگیری ریگی شده و هواپیما را در فرودگاه بندر عباس به زمین نشانده نشان لیاقت هم بدهند ؛ اما حالا بشنوید از نماینده مردم زاهدان که از دولت خواسته به تمام فرماندهانی که در دستگیری ریگی شرکت داشته اند نشان لیاقت داده شود.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس پیشنهاد کرد به همه فرماندهان  که در عملیات دستگیری ریگی نقش داشتند نشان لیاقت اهدا شود.


محمود شهریاری  با تقدیر از مجموعه وزارت اطلاعات افزود: واقعا دستگیری ریگی یک کار غرو آفرین بود که وزارت اطلاعات با همکاری نیروی هوایی ارتش آن را محقق کرد.

به گفته وی دستگیری ریگی نشان از اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) دارد، به این جهت اقدام وزارت اطلاعات جای تقدیر دارد.!!



همه مشکلات حل شد  . فقط این یکی‌ مونده بود که بعد از اهدای نشان لیاقت دیگه هیچ مشکلی‌ نمیمونه



مملکت خوبی‌ داریم ؛ الان همج چیز سر جاشه ؛ فقط همین مشکل کوچولو هست ؛ که قرار اون هم رفع بشه

ملت دنبال گرفتن حقشون هستن  ; اونوقت اینها میخوان نشان لیاقت بدن

رو که رو نیست  ; سنگ پا قزوینه...


اظهارات سیدمحمد خاتمی در باره آزادی زندانیان، اتهام به اصلاح طلبان و عملکرد صداوسیما

•معتقدم الان باید بسیار حساس باشیم؛ مشکلاتی در جامعه وجود دارد و انحرافاتی وجود داشته، در برخورد با این انحراف‌ها باید بیدار و واقع‌بین بود و هدف نهایی را مورد توجه قرار داد بنابراین شناخت در این مساله مهم است.
 
•اصلاحات امری گسترده و اصطلاحی انعطاف‌پذیر وکشدار است، هر کسی ممکن است اصلاحات را به گونه‌ای معنی کند و از آن تلقی خاص داشته باشد؛ اما اصلاحاتی که مدنظر ما به عنوان کسانی که دلبسته به انقلابمان در جمهوری اسلامی هستیم، اصلاحاتی است که در چارچوب معیارهای برآمده از انقلاب و اسلام و خواست و اراده ملت باشد.

•اگر انحرافی از اسلام و خط امام صورت گرفته وظیفه ما این است که یا تذکر بدهیم یا اگر امکانش بود عملا نیز از راههای قانونی اقدام کنیم و در این میان تبیین اصول جمهوری اسلامی و اعتقادات ما و چارچوب‌های اصلاح‌طلبی امری است بسیار مهم که بنده نیز در حد خود این کار را انجام داده‌ام.

•این مساله مهم است که از مردم صحبت کنیم نه اینکه از طرف مردم حرف خودمان را بزنیم•سیاست تحریم و در تنگنا قرار دادن ملت ایران دیروز بوده، امروز هست و فکر می‌کنم فردا هم خواهد بود البته این به آن معنا نیست ما هم ماجراجویانه در عرصه حضور به هم برسانیم و این مساله را تشدید کنیم، سیاست و تدبیر ایجاب می‌کند که عاقلانه رفتار کنیم و تا آنجایی که می‌شود بهانه به دست دیگران ندهیم.

•حال که جمهوری اسلامی مستقر شده، اساسش را باید بر تعامل بگذارد.نباید چون دشمن داریم در دنیا ماجراجویانه عمل کنیم و حرف هایی بزنیم که ریشه در اصل انقلاب و اسلام نداشته باشد و هزینه‌های زیادی به بار بیاورد.

دستگیری ریگی

•نیروهای امنیتی و اطلاعاتی درباره ستگیری سرکرده گروهک تروریستی ریگی کار بزرگی انجام دادند و کسی که مرتکب جنایت‌های بزرگی شده بود را با قدرت و تدبیر دستگیر کردند که امیدوارم این دستگیری بتواند بسیاری از مشکلاتی که هست را کشف کند و ریشه آن را بخشکاند.

•باید در مقابل دشمنان هوشیار بود و مطمئن باشید دشمن دلش برای ما نمی سوزد؛ ما اگر هم مشکلی داریم مشکلات را خودمان حل خواهیم کرد نه اینکه ببینیم دیگران چه تصمیمی برای ما می‌گیرند.

ما دلمان برای انقلاب اسلامی می‌سوزد

•باید هوشیار باشیم که دشمن درونی هم هست و توجه به این دشمن بسیار مهم است و از جمله مهمترین آنها رفتارها و شیوه‌هایی است که سبب دلزدگی مردم شود.

•ما دلمان برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی می‌سوزد. این نظام جمهوری اسلامی چه خصوصیاتی دارد؟ آیا همه ما می‌کوشیم که به آن خصوصیات و امتیازات پای بند باشیم یا نه؟

•اتفاقا اصلاحات هم اینجا معنا پیدا می‌کند، حفظ و دلبستگی به نظام ایجاب می‌کند اگر مشکلاتی در این زمینه هست خیرخواهانه درصدد شناخت و رفع آنها باشیم.

کسانی که دلسوز انقلاب هستید،باید نقد کنید

•به عنوان کسانی که دلسوز انقلاب هستید باید نقد کنید؛ نقد هم فقط فحاشی نیست، متاسفانه امروز خیال می‌شود نقد فقط فحاشی است، خیر نقد یعنی خوب و بد را با هم دیدن و به کمک خوب‌ها، بدها را از میان برداشتن برای حفظ همین چارچوب، دستاوردها، ارزش‌ها، نظام و انقلاب و البته اصلاحات هم یعنی همین.

•بروید و از کسانی که سیلی خورده نظام گذشته هستند و عشق به امام داشته‌اند بپرسید بین خود و خدای بزرگ، وجدانتان را حاکم کنید، آیا آن چیزی که در متن جامعه می‌گذرد همانی است که ما می‌خواستیم یا مشکلاتی در این زمینه وجود دارد؟.

•بپرسید آیا این دستگیری‌ها،تهمت زدن‌ها، افزایش کینه‌ها، هزینه‌های ملت را بالا بردن و این روش‌ها و رفتارهایی که وجود دارد همانی است که انقلاب و سرداران و سربازان انقلاب می خواستند؟ اگر نیست وجدان حکم می کند همه دست به دست هم دهیم تا وضع بهبود یابد و برگردیم به همان معیارها.

•انقلاب، جمهوری اسلامی را مطرح کرد و مردم هم به آن رای دادند؛ جمهوری اسلامی لوازمی دارد که باید آنها را مورد توجه قرار داد و اولین مساله این است که مبنا و پایه این نظام رضایت مردم است.»

•امام در زمان ترمیم قانون اساسی جمله روشنی فرموند که لازم نیست رهبر مرجع باشد، مجتهد، مدبر و مدیر وعادل باشد، کافی است چون این مجتهد ولو مرجع و اعلم نیست، چون منتخب خبرگان مردم است ومردم به خبرگان رای داده‌اند وقهرا مورد رضایت و قبول مردم است و در نتیجه حکم او نافذ است و این مساله روشن است.

•در جمهوری اسلامی رضایت مردم امری مهم و واقعی است.اگر مردم رضایت نداشته باشند بسط ید نیست، اگر دیدیم رضایت مردم لطمه دیده است وظیفه شرعی ماست که به دنبال آن برویم و ببینیم کجای کار عیب داشته که این رضایت لطمه دیده است و حداقلش این است برای جلب رضایت و اقناع آنها اقدام کنیم.

•اگر اقداماتی انجام دهیم که نه تنها این رضایت ایجاد نشد، بلکه بدبینی و فاصله‌ها زیادتر شد بدین معناست که ما طبق معیارهایی که داریم و بر اساس آن جمهوری اسلامی، کار نکرده‌ایم.

•برای اینکه اشتباهات نباشد باید آزادی باشد و باید بتوان حرف زد.ملاک نقد چیست؟ امروز چه از طریق تریبون‌های رسمی و غیر رسمی چه موافقان دولت و چه مخالفان آن آیا معیارهایی که امیرالمومنین فرمودند، رعایت می‌کنند؟ آیا حق را با افراد و گروهها می سنجیم یا افراد و رفتارها را با حق؟»

• فضایی را ایجاد کنیم که همه به سرنوشت کشور و مصلحت جامعه و سربلندی ایران بیاندیشیم وهمه متوجه دشمن اصلی باشیم، چه دشمنی که در درون ماست شامل هوای نفس، بداخلاقی‌ها، انحراف از اصول و معیارها که دشمن‌های خودمان است و چه دشمن خارجی که می‌خواهند به کشور و نظام لطمه بزند.

•چرا صدا و سیمای ما باید فقط القاکننده یک جریان محدود فکری باشد؟ جریانی که بنده معتقدم خیلی از مشکلاتی که در کشور است ناشی از ذهنیت‌ها، رفتارها و سیاست‌های آنهاست.چرا باید آزادی های اساسی که به صراحت درقانون اساسی مشخص شده است محدود شود؟

•هر تهمتی به اصلاح‌طلبان و چهره‌ها و دلسوزان انقلاب می‌زنند و حتی امکان این وجود ندارد که افرادی که مورد توهین و تهمت قرار گرفته‌اند بتوانند از خود دفاع کنند؟ درحالی‌که رسانه ملی باید در اختیار همه افکار و اندیشه‌هایی که در چارچوب نظام قرارگرفته‌اند، باشد.

•ما و شما جوان‌ها نباید از این مسائل کوتاه بیائیم و هرچه هم عده‌ای بر سر ما زدند نباید دست بکشیم و باید حداکثر تلاش خود را برای اقناع طرف به کار ببریم تا این انحرافات اصلاح شود و جمهوری اسلامی همانی شود که برایش انقلاب کردیم.

•متاسفانه گروههای تندی در جامعه هستند که به هیچ‌وجه حاضر نیستند تفاهمی در درون جامعه انجام بگیرد و این خشونت‌ها تبدیل به رحمت شود و همه نیروها در کنار هم قرار گیرند.

•من معتقدم اگر فشارها رفع شود،کسانی که در بند هستند آزاد شوند، برخوردها طبق موازین قانونی و شرعی باشد،آزادی‌های اساسی و قانونی تامین شود، فضای امنیتی به فضای سیاسی مبدل گردد و به خصوص مردم احساس کنند که نسبت به انتخابات و ساز و کارهای آن و اجراء درستش حساسیت هست و به فکر آن هستند فضای جامعه تغییر مثبتی خواهد یافت و بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.