کل نماهای صفحه

شنبه، اسفند ۲۲، ۱۳۸۸

                          بالاخره حمید معصومی نژاد خبر نگار صدا و سیما هست یا نه؟
چند روز خبری در رسانه‌های کشور ایتالیا مطرح شد مبنی بر دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قاچاق سلاح به ایران که از این ۵ نفر ۲ نفر ایرانی‌ بوده و یکی‌ از آنها حمید معصومی نژاد خبر نگار دفتر صدا و سیما ایران در ایتالیا است . پس از پخش این خبر اخبار متفاوتی در ایران مطرح شد که یکی‌ از مهمترین آنها این بود که این فرد ( حمید معصومی نژاد ) کارمند رسمی‌ صدا و سیما نیست و به عنوان خبر نگار آزاد با تلویزیون ایران کار می‌کند و در اصل کارمند سازمان هواپیمایی است ! اما در همین فاصله پخش این اخبار ؛ برنامه خبری ۳۰/۲۰ که از شبکه دوم سیما پخش میشود در اقدامی جالب توجه در مصاحبه‌ای با پدر این فرد در مورد چگونگی‌ این ماجرا از ایشان سؤال می‌کند در در تیتر مصاحبه هم مینویسد (مصاحبه با پدر خبر نگار بازداشت شده صدا و سیما در روم !!!! ) و پدر این فرد هم شروع می‌کند از خصایص پسرش گفتن و اینکه به جبهه رفته ؛ جانباز ۲۵ درصد است ؛ به خاطر علاقه به خبرنگاری به دانشکده خبر رفته ؛ و پس از آن هم در ایتالیا به عنوان خبر نگار صدا و سیما کار میکرده و ..... و امروز هم در خبری که در صفحه سیاسی روزنامه جام جم درج شده بود از تلاش دولت و سفارت ایران در ایتالیا برای آزادی خبر نگار صدا وسیما در قبل از رسیدن سال نو گزارش شده بود . اما نکته قابل توجه اینجاست که بالاخره این فرد خبر نگار صدا و سیما هست یا نه ؟ اگر هست پس چرا در روز‌های اول این اخبار در خصوص آن پخش شد و اگر نیست چرا حالا همه دست به دست هم داده اند تا قبل از سال نو این خبر نگار صدا و سیما آزاد شود؟!

جمعه، اسفند ۲۱، ۱۳۸۸

ایستاده مردن بهتر از زانو زده زیستن است

چهارشنبه، اسفند ۱۹، ۱۳۸۸

آغاز محاكمه متهمان پرونده كهريزک

در این دادگاه سعید مرتضوی دادستان وقت تهران هم به عنوان متهم حضور دارد . سعید مرتضوی برای تمام کسانی‌ که کارشان با محاکم امنیتی و انقلاب و عموم بوده نامی‌ کاملا آشناست ؛ جنایتکاری که برای رسیدن به قدرت از هیچ کار غیر انسانی روی گردان نیست و همانند خلخالی ملعون به اسم اسلام از هیچ جنایتی برای خوش خدمتی به اربابان فاسد و فاسقش گذشت نمیکند. اما باید دید آخر این دادگاه چه خواهد شد؛ به احتمال زیاد تاریخ مصرف مرتضوی هم برای نظام تمام شده و این دادگاه و حضور سعید مرتضوی هم فقط برای بهانه‌ای است که این حیوان خون آشام به طور کاملا غیر رسمی‌ به اسم سهل انگاری در انجام وظایف مهوله ساک و چمدان خود را بسته و پس از این دیگر محشور و مشعوف حضرات نگردد. اولين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده متهمان بازداشتگاه كهريزك، ديروز به رياست قاضي محمد مصدق در محل سازمان قضايي نيروهاي مسلح برگزار شد.  در ابتداي اين جلسه كه با حضور اولياي دم و ساير شكات و وكلاي آنان و تمامي متهمان برگزار شد، رئيس دادگاه گفت: اجراي عدالت و قانون تنها ملاك عمل دادگاه خواهد بود و نگاه دادگاه بر اساس قانون، نسبت به طرفين يكسان بوده و بر اساس دلايل، شواهد و قراين موجود، به موضوع رسيدگي و تصميم لازم را اتخاذ مي‌كند. رئيس دادگاه افزود: موضوع مهم در رسيدگي به اين پرونده، كشف حقيقت و اجراي عدالت است، بنابراين همه افرادي كه به‌گونه‌اي در موضوع پرونده دخيل هستند، اعم از شاكيان، متهمان و بويژه وكلاي مدافع آنان، بايد در اين خصوص با دادگاه همكاري كنند.وي در ادامه، با اشاره به تلاش‌ها و خدمات گسترده نيروي انتظامي در ايجاد نظم و برقراري امنيت در جامعه، گفت: محاكمه چند مأمور به معناي زير سوال بردن و ناديده گرفتن زحمات نيروي انتظامي نيست و در هر جايي ممكن است افراد متخلف وجود داشته باشند.مصدق در ادامه، متذكر شد:
با توجه به اين‌كه بخشي از محتويات پرونده داراي اطلاعات و مطالبي است كه انتشار آن، منافي نظم عمومي جامعه و مخل انتظام مملكتي است، لذا به استناد اصل ۱۶۵  قانون اساسي و بند سوم و چهارم ماده  ۳۲۷قانون آيين دادرسي كيفري مصوب ۱۲۹۰ و با رعايت ماده ۴۳  مربوط به تشكيل محاكم جنايي الحاقي به قانون آيين دادرسي كيفري مصوب۱۲۹۰ ، انتشار مطالب دادگاه از سوي اشخاص حاضر در جلسه ممنوع است.در ادامه، كيفرخواست صادره عليه ۱۲  متهم پرونده، از سوي منشي دادگاه قرائت شد سپس موضوع اتهامات و دلايل آن توسط رئيس دادگاه به تمامي متهمان تفهيم گشت و نماينده دادستان به دفاع از كيفرخواست پرداخت.متعاقباً پدر مرحوم كامراني و بيشتر شكات پرونده، شكايت خود را مطرح كردند.در جريان حوادث بعد از انتخابات، تعدادي از بازداشت شدگان به بازداشتگاه كهريزك فرستاده شدند كه به دليل غير استاندارد بودن اين بازداشتگاه و همچنين ضرب و جرح بازداشت شدگان در اين محل، تعدادي از آنها جان خود را از دست دادند. به دنبال اين مساله،‌ رهبر  ضمن صدور دستور بسته شدن اين بازداشتگاه، بر پيگيري شكايت‌ها در اين زمينه تاكيد كردند كه متعاقب آن هيات ويژه‌اي در دبيرخانه شوراي امنيت،‌ تحقيقات در اين زمينه را آغاز كرد. با پيشنهاد اين هيات و گزارش هيات نظارت و بازرسي حقوق شهروندي قوه قضاييه و دستور مقامات عالي قضايي، پرونده‌اي در دادسراي نظامي تهران تشكيل شد. در ابتداي پيگيري‌ها، برخي گزارش‌ها حكايت از فوت بازداشت شدگان به دليل شيوع بيماري مننژيت داشت اما در اطلاعيه‌اي كه بعدا از سوي سازمان قضايي نيروهاي مسلح منتشر شد، ضمن تكذيب اين مساله تاكيد شد كه كشته‌شدگان به دليل ضرب و جرح مسوولان بازداشتگاه فوت شده‌اند و فوت آنها قتل عمد اعلام شد. مرحوم محسن روح الاميني، مرحوم امير جوادي فر و مرحوم محمد كامراني، بازداشت‌شدگاني بودند كه در اين بازداشتگاه به دليل ضرب و جرح كشته شدند كه در ميان آنها، كشته شدن محسن روح الاميني كه فرزند عبدالحسين روح الاميني، دبير كل حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي و از نزديكان محسن رضايي بود بيشتر از ديگران به رسانه‌اي شدن اين پرونده انجاميد. البته در ابتدا شايعاتي نيز در خصوص تجاوز به برخي بازداشت‌شدگان منتشر شد كه طي تحقيقاتي كه بعدا انجام گرفت اين مساله تكذيب شد.!! براساس اطلاعيه چندي قبل سازمان قضايي نيروهاي مسلح، ۱۲ نفر در اين پرونده متهم تشخيص داده شدند كه ديروز اولين جلسه رسيدگي به پرونده آنها با حضور شاكيان و وكلاي متهمان برگزار شد.

دوشنبه، اسفند ۱۷، ۱۳۸۸

بهره ‌برداری از موشک كروز( نصر یک) ايران

 خط توليد موشک كروز( نصریک) براي افزايش توان دفاع دريايی كشور ديروز به بهره‌برداری رسيد. اين موشک كوتاه ‌برد- در حال حاضر قابليت شلیک از ساحل و انواع شناورها را دارد و در آينده نزديک امكان شلیک از هلیکوپتر  و زيردريایی به قابليت‌های تاكتيكی آن اضافه می ‌شود. موشک نصر يک از نوع موشک كروز است كه قادر است شناورهای سه هزار تنی را منهدم كند اين موشک در كلاس موشک ‌های كوتاه برد می ‌باشد .

یکشنبه، اسفند ۱۶، ۱۳۸۸



حالا که به بهار مانده

 یاد یاران سفر کرده بخیر

یارانی که در طی سالیان همکارم بودند و در سانحه دلخراش C-130به آسمان پر گشودند
 
معاونت سياسي : محمود ايل بيگي( نفر دوم از چپ ) ،داريوش شاهيني ، مجيد عسگري ، ابراهيم بقايي ، محمودتوران پشتي ،سيد يحيي مهدوي ، عليرضا افشار( ردیف پنجم از راست   نفر اول) ، حسين عرب احمدي ، سيد محمد طاووس شيرازي ،مهدي عباسي اناري ، حسن حيدري ،مهدي همتي ،خدا عفوعبدياني ، جواد فراهاني ، محمد رضا محمدي

معاونت سيما : محمد رضا شادرو ، حميد رضا خير خواه (نفر اول از راست )، جليل عيدي زاده ، حسن نجفي ، سيد هادي حسيني ، محمد رضا فريس آبادي ، بابك غياثوند ، حسين ميرزايي ، علي اسدي كردده ، منصور محمودي ، مهدي يونسي ، حسين باباپور ، حسين خسرو آبادي

معاونت فني : حسين مهاجري ، حميد نظري مكي آبادي

معاونت صدا : مسعود جانثاري ، امير صحرايي

ایامی خوش با محمود ایل بیگی  - پیگیری سوژه های داغ  با علیرضا افشار
خنده های جاودانه با حمید رضا خیر خواه در صبح بخیر ایران

یادتان همیشه در دلم هست
روزی در کنارتان- برای شما

اما: امروز مقابلتان - برای مردم

یادش بخیر اگر میدانستم با تهیه گزارش گوشتهای آلوده اینقدر دچار عذاب میشوند به جای یک قسمت صد قسمت میساختم
آن روز برای تهیه این گزارش گفتند بروید با افراد باشگاه خبرنگاران جوان کار کنید که اگر بعدا مساله‌ای شد بگوییم کار باشگاهی‌ها بوده و نه کار ما ( ولی‌ خبر نداشتند اصل دستور دست من مانده )


یادش بخیر آن زمان دوست خوبم شهید محمود ایل بیگی مدیر اخبار باشگاه بود که در سانحه سقوط سی‌۱۳۰ به آسمان پر کشید



تنها یادگاری بجا مانده از برنامه باشگاه مهر ورزان جوان( تا مهر )
رضا رشید پور اکبری ؛ خودم ؛ نماینده عقیدتی سپاه ؛ امیر جوشقانی ؛ فرزاد جمشیدی
(نامبرده کارمند وزارت دفاع بوده و یکی‌ از معاونان وزیر دفاع در معاونت تبلیغات وزارت است)



روزی که جایزه مقام اول را گرفتم هیچ وقت فکر نمیکردم روزی از تخصصم برای بر ملا کردن جنایات اینان استفاده کنم
خودم و حسن خامنه‌ای نماینده رهبر در وزارت نفت و رئیس سازمان بازرسی نفت

( تهران بیت رهبری مرداد ۱۳۸۱)