کل نماهای صفحه

دوشنبه، فروردین ۲۱، ۱۳۹۱

(( مجید علوی )) قائم مقام وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران

سردار سرتیپ پاسدار ستاد  (( مجید علوی ))  قائم مقام وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران

که به درخواست  (( قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ))  به این نیرو منتقل شده
و چند روز پیش

بر حسب درخواست قاسم سلیمانی و موافقت علی‌ خامنه‌ای
به عنوان نماینده برون مرزی رهبر در نیرو قدس

مقدمات سفر و اسکانش در خارج از ایران در حال تکمیل و آماده سازی است



مجید علوی کیست؟

  مجید علوی از ماموران و بازجویان قدیمی وزارت اطلاعات است.  وی از ماموران وزارت اطلاعات در حوزه خارج از کشور، بوده و هشت سال در کشورهای سودان و عربستان سعودی  ماموریت داشته است. بدلیل لو رفتنش از سودان اخراج میشود و به تهران بازمیگردد.  در وزارت، علی فلاحیان (ریاست جمهوری رفسنجانی) مدیرکل کشورهای عربی معاونت خارجی وزارت اطلاعات بود.  یکی از مسئولیت های این مدیریت، در ارتباط با جهاد اسلامی فلسطین و حزب الله بود.  مجید علوی از افراد و شریک تجاری نزدیک به به علی اصغر حجازی رئیس دفتر ویژه خامنه ای  است. با ریاست جمهوری شدن احمدی نژاد در سال ۱۳۸۴ که وزیر اطلاعاتش محسنی اژه ای شد، به سفارش آخوند حجازی مجید علوی معاون اطلاعات خارجی شد .
  احمدی نژاد در ۳ مرداد ۸۸ محسن اژه ای وزیر اطلاعاتش را بدلیل مخالفت او با مشائی از کار برکنار کرد  و مجید علوی را در ۶ مرداد ۱۳۸۸ قائم مقام وزارت اطلاعات کرد.

 متن حکم احمدی نژاد

 بسمه تعالی
جناب آقای مجید علوی
سلام علیکم
با عنایت به تعهد، شایستگی و سوابق ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به عنوان «قائم مقام وزارت اطلاعات» منصوب می‌شوید.
لازم است تا تعیین وزیر و اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی با نظارت بر کار معاونین و مدیران وزارتخانه نسبت به تمشیت امور وزارتخانه و ارائه گزارش به اینجانب اقدام نمایید.
امیدوارم که در عین هماهنگی و همکاری با هیات وزیران و انجام وظایف قانونی محوله در تحقق اهداف نظام اسلامی موفق و موید باشید.
محمود احمدی نژاد
 

  وزارت اطلاعات، نیروی قدس و سازمان اطلاعات سپاه در دفتر ویژه خامنه ای
(که به آن عملیات ویژه هم گفته میشود) به ریاست  حجازی هماهنگ میشود. که این ستاد طرح های امنیتی و تروریستی را دنبال میکند. در اوائل ۱۳۹۰ دفتر ویژه خامنه ای که تصمیم گرفت طرح های تروریستی فعال کند، مجید علوی از وزارت اطلاعات به سپاه قدس منتقل شد و
(با آشنائی که در خارج کشور و بویژه کشورهای عربی) مسئولیت هماهنگی با حزب‌الله، حماس و سازمان جهاد اسلامی را به عهده گرفت. مسئولیت عملیات در حوزه جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه هم از دیگر مسئولیت‌های اوست
 مجید علوی در ترورهای تایلند
 در ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ چند بمب در بانکوک، پایتخت تایلند، منفجر شد. در این حادثه یکی از بمب‌گذاران که شهروند ایران است دو پای خود را از دست داد و چند نفر دیگر مجروح شدند. تروریستها، سعید مرادی پس از انفجار برنامه‌ریزی نشده بمبی که در دست داشت، دو پای خود را از دست داد. محمد خزایی که ۴۲ ساله ، هنگام تلاش برای خروج از تایلند، در فرودگاه دستگیر شد. متهم دیگر مسعود صداقت‌زاده ۳۱ ساله است که توانست در روز حادثه به مالزی بگریزد اما هنگامی که قصد سوار شدن به هواپیمایی به مقصد تهران را داشت، دستگیر شد. نفر چهارم مهرداد مدنی نام دارد که عصر روز یکشنبه (۲۶ فوریه/۷ اسفند) و پس از تجسس اتاقش توسط پلیس دستگیر شده است. پلیس نام وی را پس از بررسی سیم کارت تلفن همراه دو متهم دیگر پرونده بمب‌گذاری در بانکوک، سعید مرادی و محمد خزایی به دست آورده است

 در تحقیقات بعدی پلیس امنیتی تایلند شمار متهمان ایرانی بمب‌گذاری بانکوک هفت نفر اعلام کرد. و همچنین اعلام کرد که در روز ۱۹ ژانویه فرد ایرانی با نام مستعار حسین تهرانی وارد بانکوک می‌شود. محافل امنیتی متوجه می‌شوند که این فرد کسی نیست جز مجید علوی، چهره آشنا و بلندپایه وزارت اطلاعات ایران که مدت‌ها در این وزارتخانه مسئولیت جهان عرب را به عهده داشته است. علوی چند روز پس از ورود به بانکوک در روز ۱۹ ژانویه دوباره تایلند را ترک می‌کند. اما همین ورود و خروج محافل امنیتی را نگران می‌کند که احتمالا سوءقصدی در شرف انجام است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر