کل نماهای صفحه

پنجشنبه، اردیبهشت ۱۴، ۱۳۹۱

محمد یاسین رامین به لیست متهمین اختلاس سه‌ هزار میلیارد تومانی افزوده شد
محمد یاسین رامین فرزند ارشد محمد علی‌ رامین معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران تحصیلکرده و دارای مدرک دکترا از دانشگاه کشور آلمان که دارای دو ملیت ایرانی و آلمانی است به لیست متهمان پرونده اختلاس سه‌ هزار میلیارد تومانی افزوده شد و حسب دستور قاضی پرونده جهت پاره‌ای از توضیحات به دادگاه فراخوانده شده است . و در صورت اثبات حتی یکی از اتهامات وی نیز به همان جایی‌ میرود که سایر متهمین در حال حاضر هستند .

محمد یاسین رامین متولد ۱۳۶۰ در کشور آلمان . تحصیل کرده دانشگاه برلین آلمان و دارای درجه دکترا از این دانشگاه . مدیر عامل شرکت تجارت بین الملل ایران ، آلمان . یکی از رابطین خرید کالاهای تحریمی برای ایران به همراه احمد ابریشم چی‌ مالک و صاحب امتیاز بوکیا در ایران .

وی در سال ۱۳۷۳ و پس از اخراج محمد علی‌ رامین که در آن زمان در کشور آلمان در حال تحصیل در مقطع دکترای مهندسی‌ بود و به خاطر فعالیّت به نفع حکومت ایران پس از ماجرای ترور رستوران میکونوس برلین و جو سازی کذب پیرامون اینکه آن ترور با حکومت ایران در ارتباط نبوده ، همراه خانواده‌اش به ایران میاید ولی‌ به دلیل تولد در آلمان و دارا بودن پاسپورت آلمانی همچنان به این کشور رفت و آمد دارد و یکی از رابطین مرکز اسلامی ایران در آلمان است .

وی علی‌ رغم سنّ کم مدیر عامل شرکت تجارت بین الملل ایران ، آلمان است و بر طبق ادعّا‌های امیر منصور خسروی متهم اختلاس سه‌ هزار میلیارد تومانی وی یکی از رابطین اصلی‌ خاوری با وی بوده و وی نیز از خاوری به عناوین مختلف بهره برداری کرده و رانت‌های بسیاری دریافت کرده است .

 نام محمد یاسین رامین در صفحات ۸۵۶ ، ۸۵۷، ۸۵۸ ، ۸۵۹ صورت جلسه اعتراف‌های امیر منصور خسروی
و در صفحات ( ۱-۹۰۱ ) تا ( ۱-۹۱۶ ) گزارشات وزارت اطلاعات و در صفحات ( ۲۰۰ تا ۲۰۶ ) حراست مرکزی بانک مرکزی و در صفحات ( ۴۰۴ تا ۵۰۱ ) حراست مرکزی بانک ملی‌ نام این آقا زاده محترم به وفور چشم میخورد  .

 اما چرا تا بحال و پس از گذشت چندین نوبت دادگاه و تمام تمام بازجویی‌ها و ارائه تمام گزارشات نهاد‌های امنیتی‌ مرتبط با موضوع و دستگیری تمام متهمین به جزٔ خاوری که از ایران فرار کرده چرا نام این آقا زاده تازهٔ علنی میشود خود جای بسی‌ سؤال است .

بزودی گزارش مفصلی نیز در مورد پدر این فرد یعنی ( محمد علی‌ رامین ) در همین وبلاگ منتشر می‌کنم .