کل نماهای صفحه

یکشنبه، فروردین ۳۱، ۱۳۹۳

خروج حسین نانکلی مدیر صحنه سریال پر سر و صدای سرزمین کهن از ایران

 خروج حسین نانکلی
مدیر صحنه سریال پر سر و صدای سرزمین کهن
 از ایران 


حسین نانکلی مدیر صحنه سریال تلویزیونی سرزمین کهن که یکی از چند از پروژه میلیاردی تلویزیون ایران به حساب می‌‌آمد پس از توقیف سریال مذکور و دست و پنجه نرم کردن با بسیاری از مشکلات از جمله ممنوع الکاری و بازخواست‌های بدون دلیل توسط ارگانهای امنیتی‌ و وزارت کشور
مجبور به ترک خاک ایران  شد 

پس از پخش سریال تلویزیونی سرزمین کهن به کارگردانی کمال تبریزی ، سریالی که نزدیک به پنج سال ساخت و تولید آن بطول انجامید اعتراضات بسیار گسترده‌ای در مناطق بختیاری نشین ایران به دلیل توهین و تحریف تاریخ ایل بختیاری در این سریال بوقوع پیوست .



پس از آن بود که حجم گستردگی اعتراضات مردمی همراه با راهپیمائی و درگیری فیزیکی‌ بین غیور مردمان ایل بختیاری و عوامل نیروی انتظامی شدت گرفت ، نمایندگان شهرهای مختلفی از جمله خوزستان ، چهار محالٔ و بختیاری ، لرستان ، اصفهان و شخصیت‌های فرهنگی‌ و هنری و سیاسی بسیاری با ارسال نامه به مجلس ایران ، صدا وسیما ، وزارت کشور ، ریاست جمهوری خواستار توقیف این سریال و برخورد با عوامل آن شدند .




به دلیل اعتراضات گسترده مردمی دستور توقیف این سریال صادر و برخورد با عوامل خاطی آن که موجب تشویش اذهان عمومی و جریحه دار شدن احساسات مردم شده بودند در دستور کار قرار گرفت . پس از احضار و پرسش و پاسخ با عوامل اصلی‌ سریال یعنی نویسنده متن ، کارگردان ، تهیه کننده و مشاور تاریخی پروژه هر یک با ارائه جواب‌هایی‌ سعی‌ در مبری کردن خود از این موضوع کرده و به نوعی از پاسخ دادن به موضوع طفره رفته و هر کسی‌ تقصیر را به دوش شخص دیگری انداخته و سعی‌ در فرار از مسئولیت نمودند .



در اخر هم تمام سهل انگاری را متوجه گروه طراحی‌ صحنه و صحنه آرای سریال دانسته و به قول معروف دیواری از دیوار گروه طراحی‌ صحنه و صحنه آرای کار پیدا نکرده و نسبت به برخورد با آنها از طریق مراجع مختلف قضایی و امنیتی‌ اقدام و در مرحله اول هم حسین نانکلی به عنوان صحنه آرای این سریال و دستیارش  به صدا و سیما احضار ، و مورد بازخواست قرار می‌گیرند .


 در مرحله بعدی نیز حسین نانکلی ممنوع الکار و دستیار او نیز در هنگام عقد قرار داد جدید کاری درمیابد که ممنوع الکار شده است .


بدین ترتیب و با توجه به اینکه به دلیل مشکلات بوجود آمده در این سریال و اعتراضات گسترده مردمی و همچنین پیدا نشدن مقصر اصلی‌ این ماجرا جستجو
 برای قربانی کردن یک یا چند نفر در دستور کار قرار گرفته
و متأسفانه قرعه بنام حسین نانکلی میفتد و اوست که میباید قربانی شود .
اما او با تمام دلبستگی‌هایش به ایران ، کارش ، خانواده و دوستانش مجبور به خروج از ایران میشود 


 در حال حاضر سعی‌ بر این دارم تا مصاحبه کوتاهی با  حسین نانکلی انجام دهم به محض آماده شدن در قسمت دوم آن را برایتان باز نشر خواهم کرد