کل نماهای صفحه

پنجشنبه، بهمن ۱۰، ۱۳۹۲

ماجراهای پشت پرده بابک زنجانی ( قسمت سوم )

ماجراهای پشت پرده بابک زنجانی ( قسمت سوم ) 

ماجرای وارد شدن بابک زنجانی به صادرات و واردات نفت اصلی‌‌ترین و اساسی‌‌ترین بخش موضوع است .

 ارتباط بین بابک زنجانی و مهندس جشن ساز چیست . 

اما باید دید اساساً سر منشا این ارتباط از کجاست .


مجموعه الغدیر در سال ۱۳۸۴ مجموعه‌ دفتر پی‌گیری امور گمرکی خود را در کیش افتتاح می‌کند و از فعالین ترخیص کار گمرکی دعوت به همکاری مینمایند که از طرف بابک زنجانی اعلام آمادگی به آنها اعلام و بابک زنجانی به عنوان پیمانکار ترخیص کالای مجموعه‌ الغدیر در گمرک کیش  و گمرک بندر عباس معرفی میشود . 

در تیرماه ۱۳۸۴ از مجموع کالاهای وارد شده توسط مجموعه‌ الغدیر در گمرک شهید رجایی بندر عباس ۵۵ کانتینر دارای مخدوشیت عنوان شده و از ترخیص آنها جلوگیری میشود . این موضوع از طریق اداره حقوقی گمرک بندر عباس مستقیما به مجموعه الغدیر اعلام میگردد ، و در نهایت وکیل این مجموعه با تماس تلفنی به بابک زنجانی که به عنوان پیمانکار ترخیص کار معرفی شده بوده اعلام و وی عنوان می‌کند در قبال گرفتن ۶۰۰ میلیون تومان و ۲۵۰ سکه بهار آزادی میتواند کانتینر‌ها را از گمرک بندر عباس به گمرک کیش منتقل و از کیش پس از جابجایی از طریق هوایی به مقصد تهران ارسال کند . این موضوع مورد موافقت قرار گرفته و مهندس تراویده اصل به کیش سفر می‌کند و درخواست‌های بابک زنجانی را به وی تحویل میدهد . پس از این ماجرا بابک زنجانی از طریق راه آبی و با قایق به بندر عباس رفته و شخصا پس از ۴۸ ساعت با ۵۵ کانتینر وارد گمرک کیش میشود . 

کانتینر‌ها تخلیه و پس از ۹ شبانه روز کار ۲۴ ساعته تمامی جعبه‌های چای آن تخلیه به صورت پالت‌های ۱۲ عددی بسته بندی به قسمت بار هواپیمایی کیش ایر تحویل و با هواپیمایی کیش ایر و هماهنگی فردی بنام ( شمسا ) از فرودگاه کیش به مقصد تهران بار گیری و حمل میشود . 

                            ( گفته‌های - .....  - از ترخیص کاران قدیمی‌ و سابق مجموعه‌ بابک زنجانی در کیش
                                              که برای یکی از دوستانم تعریف کرده است )

این موضوع و حل این بحران پای بابک زنجانی را به مجموعه‌ الغدیر باز می‌کند و با پشتوانه میریان و ضمانت وی بابک زنجانی به عنوان فرد مورد اعتماد به آن مجموعه معرفی شده و آغاز به کار مینماید .

 سرمایه عظیم و غیر قابل باور و همچنین تمام فعالیّت‌های این مجموعه را در تصاویر زیر میتوانید مشاهده کنید .






















 در داخل ساختار عظیم این غول اقتصادی در ایران بابک زنجانی به عنوان یگانه کانال ارتباطی جهت اخذ سویفیت و نقل و انتقالات  بانکی و بین المللی واریز‌ها و پرداخت‌های مالی‌ شناخته میشود .
 در آمد بابک زنجانی از محل انجام مراودات بانکی و مالی‌ این مجموعه رقمی‌ سر سام آور عنوان شده که چیزی حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در هر ۲ سال است . 

 در فروردین ماه ۱۳۸۵  یکی از مجموعه‌‌های این سیستم که در سوئیس مشغول بکار است و مجموعه‌ غدیر از سهام داران میانی آن است مبلغ ۴۰ میلیون دلار در آمد حاصل از فروش میعانات گازی را بایستی به داخل انتقال میداده که بر اساس تحریم‌های موجود قدرت و توانایی این کار از وی سلب میشود بر همین اساس بابک زنجانی وارد عمل شده و از طریق تاجیکستان ، امارات متحده عربی‌ ، ترکیه و مالزی از طریق ۴ بانک این مبلغ را به داخل کشور وارد می‌کند و از بابت این کار ۴ میلیون دلار هزینه دریافت می‌کند .

همین موضوع باعث شده تا جشن ساز رئیس هیت مدیره و مدیر عامل شرکت نفتی‌ ( N I C O) ایران در سوئیس که در کشور هنگ کنگ در سال ۱۹۹۱ میلادی به ثبت رسیده ولی‌ دفتر اصلی‌ آن از سال ۲۰۰۳ در لوزان و به عنوان نماینده وزارت نفت ایران در خارج از کشور شناخته میشود   با بابک زنجانی مذاکره کرده و به وی تقاضای همکاری بدهد .











 بابک زنجانی با استفاده از یک سری اوراق سویفیت بانک که از تاجیکستان ، امارات متحده عربی‌ و ترکیه صادر شده بوده به عنوان واسطه ردیف دوم در مرحله اول قرار داد ۲۴ میلیون بشکه نفت - ۱۰ میلیون بشکه میعانات و ۲ میلیون تن‌ مازوت تحویل گرفته و بفروش میرساند که قسمتی‌ اعظم این فروش عنوان میشود به ترکیه ، روسیه، چین و هند بوده که مبلغ اصلی‌ قرار داد آن ۲ میلیاردو ۶۰ میلیون یورو بر آورد و محاسبه میگردد .

 ۱۰ درصد از کّل مبلغ فروش به عنوان حق العمل کاری به بابک زنجانی بایستی پرداخت گردد . 






 آری بواسطه خوش خدمتی‌های بابک زنجانی به مجموعه‌ غدیر او به شرکت ( نیکو ) نیز راه پیدا می‌کند و بیش از پیش در حلقه مافیای اقتصادی ایران قرار می‌گیرد ، نفوذ و رسوخی به مراتب چند صد برابر از گذشته و حالا وی تنها کسی‌ است که به عنوان مثلاً یک شخصیت غیر نظامی و غیر وابسته به نهاد‌های پشت پرده مافیای قدرت و اقتصاد در ایران میتواند راه‌های بهتری برای نقل و انتقال پول ایران پیدا کند ، راه گشایی وی در زمینه اقتصادی در کشور‌های همسایه ایران و کشور‌هایی‌ که از نظر موقعیت اقتصادی و حمل و نقل بین المللی نسبت به سایر کشور‌ها از لحاظ وسعت و فاصله انتقالاتی و مرزی به مراتب بسیار کمتر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است و هم چنین به دلیل مناسبات سیاسی و معاهدات امنیتی‌ فی‌ مابین ایران و آن کشور‌ها زمینه مسأعد تری برای حجم عظیم نقل و انتقالات پولی ، بانکی و ورود و خروج مراسلات و کالاهای اساسی‌ و وارداتی و صادراتی است 

سرمایه گذاری او در کشور‌هایی‌ که قدرت دیپلماسی ایران در آنها به مراتب بیشتر از سایر کشور هاست و او به راحتی‌ میتواند به اهداف و مقاصد اصلی‌ و از پیش تعیین شده دسترسی‌ آسان و مطمئن داشته باشد .

استفاده ابزاری بابک زنجانی از رسانه‌های متفاوت سمعی و بصری ، اهدای کالاهای تبلیغاتی رایگان ، پیش در آمد سازی استفاده از محصولات و خدمات وی و ایجاد محیط نوین رسانه ای‌ تبلیغاتی که تا کنون قانون و عرف محیط مجازی صدا و سیمای ایران در بحث تبلیغات رسانه ای‌ نبوده همه و همه دست به دست هم داد و غولی پوشالی بنام بابک زنجانی را به تمام میدانهای اقتصادی ایران و جهان معرفی کرد بیشترین سؤ استفاده بابک زنجانی از افکار عمومی‌ در داخل کشور بحث چشم و هم چشمی موجود در داخل از طرف افراد جامعه بوده است چرا ...  چون وی توانست با بحث تبلیغات نوین سمعی و بصری جای خود را پیش از پیش در جامعه باز کند به طور مثال شنیده‌ها حاکی‌ از آن است که حتی برای یکبار, مردم از جنوب تهران به شیرینی‌ سرای وی در شهرک غرب رفته و از آنجا شیرینی‌ تهیه کنند .
از این بحث بگذریم
  یکی از مهم‌ترین ماجراهای بابک زنجانی ورود او به سازمان تامین اجتماعی است که از طریق لاریجانی یکی از برادران مسلط در مثلث قدرت در ایران صورت پذیرفت مثلث قدرت مجلس ، قوه قضاییه ، بیت رهبری . و دست مایه ای‌ میشود برای غارت سرمایه‌های ایران بیشتر از گذشته . فیلم دوربین مدار بسته این موضوع را همگان دیده و شنیده آیم و نیازی به باز گو کردن موضوع نیست.  اما اگر چه این موضوع فاش شد و با توجه به حساسیت پیش آمده کّل این قرار داد به ظاهر از بین رفته و ملغی اعلام شد و سعید مرتضوی هم پایش از تامین اجتماعی بریده شد اما فقط چند تصویر زیر از نامه‌های رد و بدل شده آن زمان برای همین مجال کفایت می‌کند خواندن این نامه خود گویای همه چیز است و هیچ جای حرفی‌ را باقی‌ نمیگذارد .



 فقط بایستی به این موضوع تردید داشت که آیا واقعاً موضوع سازمان تامین اجتماعی و ملغی اعلام شدن کلیه قرار داد‌ها  با بابک زنجانی در خصوص واگذاریها و پیمانهای منعقد شده آیا واقعاً حقیقت دارد یا شاید فردا روزی موضوع اینگونه مجدد باز گو شود که قبل از آن دولت جلوی این ماجرا را بگیرد بابک زنجانی تمام آن املاک و سهام و سایر موارد اشاره شده در قرار داد تامین اجتماعی را فروخته است

از هیچ چیز نبایستی غافل بود چون این چنین سیستم عریض و طویلی که بابک زنجانی برای خودش دست و پا کرده و دالان هزار اندرونی مافیای قدرت که وی را احاطه کرده است با توجه به رسانه ای‌ بودن غیر متعارف بابک زنجانی و فعالیّت‌های وی امکان هر گونه حرکت از پیش تعیین شده را از طرف هر فرد و سیستمی‌ باز گذاشته و هر طور که در مسیر مصلحت باشد امکان دارد نسبت به قربانی کردن هر کسی‌ در این  میا‌‌ن از هیچ اقدامی فرو گذار نباشند .












قدرت کسب اعتماد بابک زنجانی با ارائه اسناد و اعتباراتی که در حال حاضر معلوم شده که نیمی از آنها ساختگی بوده در جهت کسب قدرت و بدست آوردن نقطه ضعف از مرکز قدرت پشت پرده مافیای اقتصاد در ایران بوده بسیار محیر العقول است . همین جلب اعتبار از سویی مال و مکنتی برای وی بوجود آورده و هم از طرفی‌ موجب تضرر بیش از حد دولت و سیستم به ظاهر شخصی و اقتصادی پوششی دولت را فراهم آورده است . ضرری  که موجب بیشتر شدن تحریم‌ها بر ضّد دولت ایران است و از طرفی‌ میتواند پشتوانه محکمی برای ورشکستگی نهاد‌های  پوششی دولت ایران در اروپا و آمریکا و خاور میانه باشد برای دور زدن تحریمها و بر ملا شدن سیستم پولشویی . سیستمی‌ که تا کنون توانسته آتشی بپا کند که قدرت خاموش کردن و مهار این آتش هنوز که هنوز است از دست هیچ دولت و سیستمی‌ بر نیامده است و در حال از ترکیه شروع شده و به آرامی به سمت ایران در حرکت است  . در حال حاضر بازداشت بابک زنجانی و حسین شیرازی منش و بعد‌ها معلوم نیست که چه کسی‌ و حتی شاید در چند روز آینده شاهد آزادی وی باشیم و تمام گمانه زنی‌‌ها بر عکس از آب در بیاید چون بی‌ شک بابک زنجانی چیز‌هایی‌ میداند که من و شما از آن بی‌ خبر هستیم و آزادی او شاید حق سکوت دولت به وی باشد چون هر چه که باشد وی تنها معبر دریافت پول حاصل از فروش نفت ایران در پشت دیوار تحریم‌های ایران است .

این ماجرا ادامه دارد 
پایان قسمت سوم 

 دوشنبه ۶ فوریه ۲۰۱۴ قسمت چهارم  منتشر میشود