کل نماهای صفحه

چهارشنبه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۸۹

مادر مهربان سینمای ایران در گذشت ...
اما.....!؟
آری ؛ نادره خیر آبادی هنرمند ارزنده سینما و تلویزیون ایران شامگاه ۳۱ فروردین رخ در نقاب خاک کشید و به این ترتیب چهارمین بازیگر سینمای ایران در سال ۱۳۸۹ از میان ما رفت و به جایگاه ابدی پر کشید . اما نکته قابل تامل این است که چرا مراسم خاک سپاری این ارزنده هنرمند ایرانی‌ در میان سکوت کامل خبری و همچنین امنیتی برگزار شد و جالب اینکه آن مرحوم در قطعه مخصوص هنرمندان نیز دفن نگردید و در هنگام خاکسپاری تعداد بسیار اندکی‌ از هنرمندان و تنی چند از همسایگان ایشان وجود داشته و در محوطه بهشت زهرا تهران هم ماموران امنیتی بسیاری مشاهده شده اند و در بیمارستان به فرزند ایشان ( ثریا قاسمی ) که خود نیز از بازیگران نامدار سینما و تلویزیون است گفته شده که مراسم خاکسپاری بسیار سریع انجام و کسی‌ هم برای مراسم دعوت نشود. به راستی‌ دولت ایران به کجا میرود ؟ این توهین به شعور انسانهاست که به خاطر حفظ نظام حتی از حضور مردم در مراسم خاکسپاری و آخرین وداع با کسی‌ که سالها خنده بر لبانشان نشانده است حضور بهم رساند و با این حضور لا اقل ممکن تسکین بر درد فراق عزیزی برای خانواده‌اش باشند. دولت ایران تنها چیزی که برایش مهم است حفظ خود است و در این راه هم از هیچ جنایت و توهینی فروگذار نیست. رفتار با خانواده شادروان خیر آبادی به نظر من شروع اولین حملات بر ضد دور نگاه داشتن مردم در عرصه اجتماعی و فرهنگی‌ است ؛ براستی دلیل این توهین آشکار که در مراسم خاکسپاری مرحومه نادره خیر آبادی اعمال شد چیست؟؟ ( روحش شاد )














سه‌شنبه، فروردین ۳۱، ۱۳۸۹

سند دیگری بر جنایات سردار سرتیپ پاسدار محمد ذوالقدر افزوده شد

صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییّه ایران در حکمی سردار سرتیپ پاسدار ستاد محمد باقر ذوالقدر را به عنوان معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییّه منصوب کرد و به طور رسمی‌ از امروز این فرد با این مسئولیت جدید در قوه قضاییّه مشغول بکار شد . در هر حال با سوابق درخشان این فرد در آینده‌ای نه چندان دور اوراق سیاه تر بیشتری در خصوص حفظ نظام از سوی این فرد در قوه قضاییّه رقم خواهد خورد.
سال همّت مضأعف و کار مضأعف دوباره کار دست ملت ایران داد .

ابلاغ سیاستهای کلی نظام اداری از سوی علی‌ خامنه ای

اخبار تحولات سال ۱۳۸۹ کم و بیش همگان را متحیّر کرده است اما علی‌ خامنه‌ای در تاریخ ۳۱/۰۱/۱۳۸۹ طرحی را تائید و به دولت ابلاغ کرد که باید‌ها و نبایدهای بسیاری دارد وقتی‌ در مفاد این قوانین به دقت نگاه می‌کنید هیچ اثر مثبتی برای مردم ندارد فقط و فقط با نفع حاکمان و وابستگان آنهاست .
سیاستهای کلی نظام اداری شامل بر ۲۶ پاراگراف بالا و بلند است که فقط در آن شعار به چشم میخورد و در برخی‌ از سطرهای آن هم وقتی‌ با دقت نگاه می‌کنید تلویحا عنوان شده است که آنهایی که به نظام پایبند هستند و این یعنی سیاستهای کلی اداری نظام که به روسای سه قوه ابلاغ شده است فقط به منظور حفظ کردن آن دسته از افرادی که به نظام وابسته بوده و در آخر هم راهکاری که سیستم حاکمیت بتواند بیش تر از گذشته کمبودهای مالی‌ افرادش را تامین کرده و فقط از این راه با استفاده از یک سری حرف کلیشه شده مردم عادی را سرگرم کرده در پشت پرده کارهای اصلی‌ که باید انجام شود را به ساکتی و آرامی انجام داده و در آینده هم معلوم نیست که در چه زمانی‌ افتضاحی در این مورد پیدا شده به قول معروف (گند کار در بیاد ). گفتن در این مورد زیاد خوش آیند نیست شما را به خواندن این ۲۶ ماده کذایی دعوت می‌کنم   ***

متن سیاستهای کلی نظام اداری که به رؤسای قوای سه گانه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شده است، بدین شرح است

۱- نهادینه سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش های اسلامی و کرامت انسانی و ارج نهادن به سرمایه های انسانی و اجتماعی.

۲- عدالت محوری در جذب، تداوم خدمت و ارتقای منابع انسانی.

۳- بهبود معیارها و روزآمدی روشهای گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ نظری ها و نگرشهای سلیقه ای وغیرحرفه ای.

۴- دانش گرایی و شایسته سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی در نصب و ارتقای مدیران.

۵- ایجاد زمینه رشد معنوی منابع انسانی و بهسازی و ارتقای سطح دانش، تخصص و مهارتهای آنان.

۶- رعایت عدالت در نظام پرداخت و جبران خدمات با تأکید بر عملکرد، توانمندی، جایگاه و ویژگیهای شغل و شاغل و تأمین حداقل معیشت با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی.

۷- زمینه سازی جذب و نگهداری نیروهای متخصص در استانهای کمتر توسعه یافته و مناطق محروم.

۸- حفظ کرامت و عزت و تأمین معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران و بهره گیری از نظرات و تجارب مفید آنها.

۹- توجه به استحکام خانواده و ایجاد تعادل بین کار و زندگی افراد در نظام اداری.

۱۰- چابک سازی، متناسب سازی و منطقی ساختن تشکیلات نظام اداری در جهت تحقق اهداف چشم انداز.

۱۱- انعطاف پذیری و عدم تمرکز اداری و سازمانی با رویکرد افزایش اثربخشی، سرعت و کیفیت خدمات کشوری.

۱۲- توجه به اثربخشی و کارآیی در فرآیندها و روشهای اداری به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات کشوری.

۱۳- عدالت محوری، شفافیت و روزآمدی در تنظیم و تنقیح قوانین و مقررات اداری.

۱۴- کل نگری، همسوسازی، هماهنگی و تعامل اثربخش دستگاههای اداری به منظور تحقق اهداف فرابخشی و چشم انداز.

۱۵- توسعه نظام اداری الکترونیک و فراهم آوردن الزامات آن به منظور ارائه مطلوب خدمات عمومی.

۱۶- دانش بنیان کردن نظام اداری از طریق بکارگیری اصول مدیریت دانش و یکپارچه سازی اطلاعات، با ابتناء بر ارزشهای اسلامی.

۱۷- خدمات رسانی برتر، نوین و کیفی به منظور ارتقای سطح رضایتمندی و اعتماد مردم.

۱۸- شفاف سازی و آگاهی بخشی نسبت به حقوق و تکالیف متقابل مردم و نظام اداری با تأکید بر دسترسی آسان و ضابطه مند مردم به اطلاعات صحیح.

۱۹- زمینه سازی برای جذب و استفاده از ظرفیت های مردمی در نظام اداری.

۲۰- قانونگرایی، اشاعه فرهنگ مسئولیت پذیری اداری و اجتماعی، پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع و شهروندان و اجتناب از برخورد سلیقه ای و فردی در کلیه فعالیت ها.

۲۱- نهادینه سازی وجدان کاری، انضباط اجتماعی، فرهنگ خود کنترلی، امانت داری، صرفه جویی، ساده زیستی و حفظ بیت المال.

۲۲- تنظیم روابط و مناسبات اداری بر اساس امنیت روانی، اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی و نیز رفاه نسبی آحاد جامعه.

۲۳- حفظ حقوق مردم و جبران خسارتهای وارده بر اشخاص حقیقی و حقوقی در اثر قصور یا تقصیر در تصمیمات و اقدامات خلاف قانون و مقررات در نظام اداری.

۲۴- ارتقای سلامت نظام اداری و رشد ارزشهای اخلاقی در آن از طریق اصلاح فرآیندهای قانونی و اداری، بهره گیری از امکانات فرهنگی و بکارگیری نظام موثر پیشگیری و برخورد با تخلفات.

۲۵- کارآمد سازی و هماهنگی ساختارها و شیوه های نظارت و کنترل در نظام اداری و یکپارچه سازی اطلاعات.

۲۶- حمایت از روحیه نوآوری و ابتکار و اشاعه فرهنگ و بهبود مستمر به منظور پویایی نظام اداری.

دوشنبه، فروردین ۳۰، ۱۳۸۹

دستاوردهای ارتش ایران در برخی‌ مواقع خنده دار میشود


در سی‌ و یکمین سال ارتش در ایران و هنگام رژه نیروهای مسلح یکی‌ از یگان‌های شرکت کننده بنام یگان موتوری با موتورسیکلت‌های ۴ چرخ از جلوی جایگاه و مقامات داخلی‌ و خارجی‌ عبور کرده و در این حین از سوی اعلام کننده مراسم این موتور سیکلت‌های ۴ چرخ به عنوان دستاورد نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران خوانده میشود !!! تصویری که شما مشاهده می‌کنید آیا به نظر شما دستاورد است ؟ دولت ایران نه تنها خود را مضحکه قرار داده در این موارد هم سعی‌ در به زیر سؤال بردن شعور افراد دارد ؛ تا آنجائی که من یادم هست این وسیله نقلیه را هم در ایران و هم در مسابقات مخصوص به خودش در تلویزیون مشاهده کرده‌ام حالا این چه نوع دستاوردی است من که نفهمیدم ! شما چطور ؟.....
دسته گل جدید در سال همّت مضاعف ؛ کار مضاعف
به نقل از مدیر کلّ سیاسی وزارت کشور ایران
محمود عباس زاده مشکینی
همانطور که از سوی علی‌ خامنه‌ای سال ۱۳۸۹ به عنوان سال همّت مضاعف و کار مضاعف نام گذاری شد ؛ هر روز که از این نام گذاری و سال جدید می‌گذرد دسته گلهای آقایان هم بهتر میشود و این بار هم با توقیف پروانه حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی به این احزاب ابلاغ شده و این دو حزب به طور رسمی‌ ممنوع الکار شدند و دیگر حق هیچگونه فعالیت سیاسی را ندارند . به نوعی باید گفت که سال ۱۳۸۹ به طور رسمی‌ سال همّت مضاعف و کار مضاعف نیست بلکه سال توقیف و اخراج و از گردانه خارج کردن گروهها و احزاب و افرادی هست که برای سیستم انقلاب دارای ضرر هستند و در این برهه از زمان به نوعی غیر محسوس سیستم حاکمیت فقط مشغول پاکسازی درونی‌ است و به قول معروف به طور خاص در حال الک کردن دوباره نیروهای خود است . این روند پاکسازی و از فیلتر گذراندن هم با توجه به وقایع اخیر و علی‌ الخصوص پس از ماجرای انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته و اصلا معلوم نیست که تا پایان این سال چه دسته گلهایی به بوستان سال همّت مضأعف و کار مضأعف افزوده خواهد شد .