کل نماهای صفحه

شنبه، تیر ۰۸، ۱۳۹۲

یک مرد و چند پرچم . نگاهی‌ به زندگینامه و سوابق کاری سید محمد جهرمی


یک مرد و چند پرچم
 نگاهی‌ به زندگینامه و سوابق کاری سید محمد جهرمی
 شوهر دختر بزرگ علی‌ اکبر ناطق نوری
 
سوابق تحصیلی
  کارشناسی مدیریت دولتی-  کارشناسی ارشد مدیریت دولتی -  دکترای مدیریت استراتژیک
سمت های مهم مدیریتی جهرمی
 
 مسئول بنیاد مستضعفان و جانبازان استان گیلان (شش ماه)

 مسئول بنیاد مستضعفان و جانبازان استان‌های زنجان، آذربایجان غربی و شرقی و مازندران

 فرماندار آمل

 فرماندار شهرستان نور ۱۳۵۸

 معاون سیاسی استانداری استان مرکزی ۱۳۵۹

  مشاور وزیر کشور۱۳۶۰

  استاندار استان زنجان (فرودین ۱۳۶۱ تا خرداد ۱۳۶۳)

 استاندار استان لرستان ومسئول ستاد جنگ استان ایلام (۱۳۶۳ تا ۱۳۶۷)

 استاندار استان سمنان۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸

 استاندار استان همدان۱۳۶۸ تا ۱۳۷۱

 استاندار استان فارس۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶
 
 رییس دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد واحد جنوب تهران ۱۳۷۶

  معاون حقوقی و امور کمیسیون‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام ۱۳۸۱ -۱۳۷۶

  دبیر کمیسیون موارد خاص مجتمع تدوین چشم انداز بیست ساله در مجمع تشخیص مصلحت نظام ۱۳۸۱-۱۳۷۶

  معاون اجرایی شورای نگهبان ۱۳۸۴ - ۱۳۸۱

  وزیر کار و امور اجتماعی ۱۳۸۴- ۱۳۸۸

  مدیر عامل بانک صادرات ایران( ۱۳۸۸)
   پرداخت مبالغ هنگفت در  طرح موسوم به بنگاههای زود بازده، انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ادغام صندوق تعاون و صندوق مهر رضا و طرح جابجایی پایتخت از اقدامات وی بوده‌است. طرح بنگاه‌های زود بازده با اعلام شکست دولت متوقف شد و آثاری همچون تورم شدید خصوصا در بخش مسکن را در پی داشت. پس از اثبات جعلی بودن مدارک تحصیلی علی کردان، شایعاتی نیز پیرامون مدرک تحصیلی جهرمی مطرح شد.

آقای جهرمی کار خود را با مدرک دیپلم به مدت  ۱۴سال و بعد از آن به مدت ۱۸ سال ادامه داده و در بانک صادرات  چنان فعالیت و کارآیی داشت که  در تاریخ ۱۹ مهرماه۱۳۸۹ مبلغ  ۴ میلیارد و ۵۸۵ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۹۶۹ ریال   به عنوان کارانه سه‌ ماهه دوم و کارانه سهم مدیر عامل و یک هفتۀ بعد یعنی به تاریخ ۲۶ مهرماه مبلغ ۲۹۷ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۶۹۵ ریال هم به عنوان حقوق ماهیانه وی به حسابش واریز گردید .  روابط عمومی بانک صادرات در مورد حقوق آقای جهرمی که بدون پاداش و مزایا بالغ بر۳۰ میلیون تومان در ماه می شود توضیحی نداده است.

 بانک صادرات  اعلام کرد مبلغ ۳۰ میلیون تومانی که در تاریخ ۳۰ مهر به حساب دکتر جهرمی واریز شده، بابت ۱۳ ماه حقوق بازنشستگی ایشان بوده است. یعنی وزیر کار دولت نهم که در دولت دهم به مدیر عاملی بانک صادرات منصوب شده است، فقط دو میلیون و دویست هزار تومان حقوق بازنشستگی در ماه دریافت می کند که جدا از مبلغ حقوق مزایا حق جذب فوق العاده شغلی اضافه کار کارانه حقوق هیات مدیره و پاداش و سایر مبالغی است که از طرف بانک به ایشان پرداخت می شود.

 

یکشنبه، تیر ۰۲، ۱۳۹۲

جایزه و کمک مالی اسرائیل به فرزند نظریه‌پرداز اقتصادی سعید جلیلی

 جمشید درخشان  فرزند  نظریه پرداز اقتصادی سعید جلیلی


دانشگاه عبری اورشلیم کمک هزینه تحصیلی فرزند نظریه پرداز اقتصادی تیم سعید جلیلی را پرداخت کرده است. براساس اطلاعات مندرج در تارنمای دانشگاه آکسفورد لندن، چندی پیش جمشید درخشان، ضمن دریافت کمک هزینه تحصیلی از این دانشگاه، جایزه‌ای نیز از دانشگاه بن‌گوریون اسرائیل دریافت کرده است. گفتنی است دانشگاه بن‌گوریون به یادبود داوید بن‌گوریون  (نخستین نخست وزیر رژیم اسرائیل) تاسیس شده و کمک هزینه تحصیلی‌ای که به درخشان پرداخت شده، به یادبود گلدا مایر، نخست وزیر اسبق اسرائیل، بورسیه گلدا مایر نام دارد.
جمشید درخشان فرزند دکتر مسعود درخشان، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی است. او که امروزه تلاش می‌کند خود را  نظریه پرداز اقتصاد اسلامی معرفی کند، تا چندی پیش به عنوان متخصص اقتصاد سنجی و اقتصاد انرژی شناخته می‌شد و در دفتر مطالعات انرژی انگلستان مشغول به کار بود.+ +
 جمشید درخشان در دانشگاه اسرائیلی
بن‌گوریون

مسعود درخشان در کمپین انتخاباتی سعید جلیلی، نامزد نزدیک به دولت به عنوان نظریه پرداز اقتصادی مشغول فعالیت تبلیغاتی بوده و در فیلم تبلیغاتی سعید جلیلی حضوری پررنگ داشته است. وی در این فیلم تبلیغاتی به جای اظهارنظرهای اقتصادی و همچنین بدون هیچ توضیحی درباره روابط و خدمات متقابل فرزند خود با اسرائیل، از اینکه در تابلوهای خیابان‌ها، نام شهدا به انگلیسی هم نوشته می‌شود انتقاد کرد.

مسعود درخشان در این فیلم با استقبال از تحریم‌های بیشتر افزود:

« اگر همين فردا تحريم‎ها لغو شد آن وقت من می‎گويم که ما همه بايد عزا بگيريم. از نظر من در تاريخ صد ساله کشور از آغاز تاريخ کشف نفت در کشور تا اکنون هيچ لطف الهی از ناحيه نفت بر مردم ايران نيامده جز اين تحريم اخير.»
مسعود درخشان، نظریه پرداز اقتصادی سعید جلیلی

او همچنین همه کسبه ایران را نیروهایی معرفی کرد که به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند! وی افزود «اين مسخره‏ بازی بود که خبرگزاری‎های خارجی به‎راه انداخته بودند که اگر دلار برسد به قيمت ۲۰۰۰ تومان، نظام واژگون می‎شود ولی الآن دلار به بيش از ۳۰۰۰ تومان رسيد و بحمد الله نظام اسلامی پابرجا و محکم است.»

گفتنی است که سعید جلیلی نزدیک‌ترین نامزد (در میان نامزدهای باقی‌مانده در رقابت‌های ریاست جمهوری ایران) به گفتمان محمود احمدی‌نژاد بوده و چندی پیش یک مقام اسرائیلی از پایان یافتن دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد ابراز تاسف کرده بود.
 خبرنگاران سبز