کل نماهای صفحه

یکشنبه، تیر ۰۲، ۱۳۹۲

جایزه و کمک مالی اسرائیل به فرزند نظریه‌پرداز اقتصادی سعید جلیلی

 جمشید درخشان  فرزند  نظریه پرداز اقتصادی سعید جلیلی


دانشگاه عبری اورشلیم کمک هزینه تحصیلی فرزند نظریه پرداز اقتصادی تیم سعید جلیلی را پرداخت کرده است. براساس اطلاعات مندرج در تارنمای دانشگاه آکسفورد لندن، چندی پیش جمشید درخشان، ضمن دریافت کمک هزینه تحصیلی از این دانشگاه، جایزه‌ای نیز از دانشگاه بن‌گوریون اسرائیل دریافت کرده است. گفتنی است دانشگاه بن‌گوریون به یادبود داوید بن‌گوریون  (نخستین نخست وزیر رژیم اسرائیل) تاسیس شده و کمک هزینه تحصیلی‌ای که به درخشان پرداخت شده، به یادبود گلدا مایر، نخست وزیر اسبق اسرائیل، بورسیه گلدا مایر نام دارد.
جمشید درخشان فرزند دکتر مسعود درخشان، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی است. او که امروزه تلاش می‌کند خود را  نظریه پرداز اقتصاد اسلامی معرفی کند، تا چندی پیش به عنوان متخصص اقتصاد سنجی و اقتصاد انرژی شناخته می‌شد و در دفتر مطالعات انرژی انگلستان مشغول به کار بود.+ +
 جمشید درخشان در دانشگاه اسرائیلی
بن‌گوریون

مسعود درخشان در کمپین انتخاباتی سعید جلیلی، نامزد نزدیک به دولت به عنوان نظریه پرداز اقتصادی مشغول فعالیت تبلیغاتی بوده و در فیلم تبلیغاتی سعید جلیلی حضوری پررنگ داشته است. وی در این فیلم تبلیغاتی به جای اظهارنظرهای اقتصادی و همچنین بدون هیچ توضیحی درباره روابط و خدمات متقابل فرزند خود با اسرائیل، از اینکه در تابلوهای خیابان‌ها، نام شهدا به انگلیسی هم نوشته می‌شود انتقاد کرد.

مسعود درخشان در این فیلم با استقبال از تحریم‌های بیشتر افزود:

« اگر همين فردا تحريم‎ها لغو شد آن وقت من می‎گويم که ما همه بايد عزا بگيريم. از نظر من در تاريخ صد ساله کشور از آغاز تاريخ کشف نفت در کشور تا اکنون هيچ لطف الهی از ناحيه نفت بر مردم ايران نيامده جز اين تحريم اخير.»
مسعود درخشان، نظریه پرداز اقتصادی سعید جلیلی

او همچنین همه کسبه ایران را نیروهایی معرفی کرد که به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند! وی افزود «اين مسخره‏ بازی بود که خبرگزاری‎های خارجی به‎راه انداخته بودند که اگر دلار برسد به قيمت ۲۰۰۰ تومان، نظام واژگون می‎شود ولی الآن دلار به بيش از ۳۰۰۰ تومان رسيد و بحمد الله نظام اسلامی پابرجا و محکم است.»

گفتنی است که سعید جلیلی نزدیک‌ترین نامزد (در میان نامزدهای باقی‌مانده در رقابت‌های ریاست جمهوری ایران) به گفتمان محمود احمدی‌نژاد بوده و چندی پیش یک مقام اسرائیلی از پایان یافتن دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد ابراز تاسف کرده بود.
 خبرنگاران سبز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر