کل نماهای صفحه

جمعه، آذر ۲۹، ۱۳۹۲

ماجراهای حاج حسین آقا ضراب و آقا زاده محترم ( متهم پول شویی در ترکیه ) بخش دوم ( حسین ضراب )

ماجراهای حاج حسین آقا ضراب و آقا زاده محترم


 نگاهی‌ اجمالی به وضعیت تجاری حاج حسین ضراب
 و
 رضا ضراب ( متهم پولشویی در ترکیه ) در ایران و ترکیه


  بخش دوم ( حسین ضراب ) 



در قسمت اول تا آنجا مطلب عنوان شد که حسین ضراب توانست در کمتر از ۵ سال کارخانه و مجتمع عظیم فولادی خود را بدون دخالت و سهامداری حتی یک ارگان دولتی به مرحله بهره برداری برساند  .


وی در همان مراسم افتتاحیه به خاطر خوش خدمتی مجدد از آب گل‌  آلود ماهی‌ گرفته و با توجه به زلزله شدیدی که در استان آذربایجان شرقی‌ رخ داده بود عنوان می‌کند به یمن افتتاح این مجتمع عظیم کارخانه  تولید فولاد و به دلیل زلزله شدیدی که در استان اتفاق افتاده است مبلغ پنج میلیارد ریال معادل پانصد میلیون تومان کمک بلا عوض به مناطق زلزله زده پرداخت می‌کند اما هیچ گاه این پول در ستاد بازسازی مناطق زلزده استان آذربایجان شرقی‌ دیده نشد و فقط تعریف آن صورت پذیرفت و از طریق رسانه‌های حکومتی در صدر خروجی اخبار قرار گرفت . کاری کاملاً بعید و دور از ذهن که هم پوشش خبری در سطح وسیعی برای افتتاح یک مجتمع عظیم کاملاً خصوصی و بدون سرمایه گذاری دولتی و از طرفی‌ دیگر در همان روز افتتاح اعلام کمک چند صد میلیون تومانی توسط صاحب همان شرکت و کارخانه 

                              اما حالا آن مبلغ کلان کجاست و چه شده ( پیداکنید پرتقال فروش را ) 



 کارخانه عظیم فولاد کاوه تیکمه داش به شماره  ۳۵۳ در تاریخ ۸۷/۰۲/۲۲ به ثبت رسیده است



 نکته جالب توجه اینکه هنوز کلنگ افتتاح به زمین نخورده کارخانه مذکور شماره ثبت هم دریافت کرده است یعنی به عبارتی دیگر هنوز دستگاه نیامده و هیچ سقف و ستونی بر قرار نشده سازمان استاندارد ، وزارت صنایع و معادن و تمام ارگانهای ذیربط تأیید کردند که کیفیت تمام محصولات درج یک ، فاقد هیچ گونه مشکل از نظر کمی‌ و کیفی بوده و دستور ثبت کارخانه را هم صادر کردند    !!!!!!!!!????????  




مدیر عامل حسین ضراب و رئیس هیت مدیره رضا ضراب فرزند وی که متولد ۱۳۶۲ هجری شمسی‌ در شهر تبریز است . 



اما موضوع به همین جا ختم نمیشود و سوالات زیادی در ذهن بوجود میاید که این فرد بدون دریافت حتی یک ریال وام ، بدون مشارکت دولتی ، بدون اخذ فاینانس ، با این همه تحریم کالاهای صنعتی برای کشور ایران و خیلی‌ از این سوال و جواب‌های بیشمار چگونه توانست این مجتمع عظیم فولادی را در کمتر از ۵ سال به بهره برداری برساند و لوازم و تجهیزات مورد نیازش را از کجا تهیه کرد که اغلب آنها در لیست تحریم‌های ایرانی هستند . و وی بدون هیچ گونه مشکلی توانست از موانع این چنین عظیمی‌ در پیش پایش عبور کرده و کارخانه ای‌ احداث کند که فقط ۲۲۰۰ پرسنل دارد در حالی‌ که در حال حاضر بخش اعظمی از کارخانه ذوب آهن اصفهان به دلیل از کار افتادگی دستگاه‌ها و کوره‌ها و ریلهای دوار کوره گداخت که تماماً در لیست ابزار تحریمی ایران است از حالت بهره برداری به حالت از کار افتادگی در آمده و ساخت و تکمیل و تعمیر آنها از عهده مدیران و مهندسانش بر نمی آید ، اما حاج حسین ضراب به راحتی‌ این چنین کارخانه عظیمی‌ را در ظرف کمتر از ۵ سال به بهره برداری خط تولید رسانده آنهم یک کارخانه کاملاً خصوصی را ولی‌ ذوب آهن اصفهان در حال حاضر ۲۷ درصد خط تولیدش به دلیل وجود ابزار و ادوات و دستگاه‌های تحریمی از کار افتاده است ؟


 چرای این ماجرا و چگونگی‌ آن و ارتباط این فرد با پشت پرده جریان دولت نهم چیست در قسمت بعدی توضیح داده میشود 

پایان بخش دوم

 این داستان ادامه دارد 


پنجشنبه، آذر ۲۸، ۱۳۹۲

ماجراهای حاج حسین آقا ضراب و آقا زاده محترم ( متهم پول شویی در ترکیه ) بخش اول ( حسین ضراب )

ماجراهای حاج حسین آقا ضراب و آقا زاده محترم 

نگاهی‌ اجمالی به وضعیت تجاری حاج حسین ضراب
 و
 رضا ضراب ( متهم پول شویی در ترکیه ) در ایران و ترکیه

بخش اول (حسین ضراب) 

چندی روزی است که تیتر اخبار کشور ترکیه حول محور دستگیری تعدادی از افراد با نفوذ و تجار آن کشور در مورد پول شویی و خرابکاری اقتصادی و دور زدن تحریم‌های اعمال شده برای کشور ایران از جانب این افراد مطرح گردیده است . 

یکی از افرادی که در صدر این موضوع و جریان است رضا ضراب جوان ۳۰ ساله ایرانی  است . 




 که قسمت اعظم این اخبار حول محور وی بیان میشود اما این شخص چه کسی‌ است و چه ارتباطی میتواند به این موضوع داشته باشد جای سوالات فراوان است که وی به عنوان یک جوان کم و سنّ و سال چگونه میتواند در کشوری به مانند ترکیه آنچنان نام و رسمی‌ برای خود دست و پا کند که در محور کانون اخبار قرار بگیرد . 

 با نگاهی‌ اجمالی به تاریخه زندگی‌ این فرد قسمتی‌ از زوایای پنهان زندگی‌ وی روشن و تا حد زیادی به خیلی‌ از سولات پیش آمده در خصوص وی میتوان پی‌ برد .


اما اصل ماجرا از ابتدا تا کنون از پدر ( حسین ضراب ) تا پسر( رضا ضراب )

حسین ضراب متمول تبریزی در سالهای ابتدایی جنگ ایران وعراق  ابتدا به ترکیه و سپس به امارات متحده عربی‌( دوبی )  نقل مکان کرده و برای در امان ماندن از صدمات جنگ قسمت اعظمی از ثروت خود رامنتقل و در آنجا ابتدا به فعالیّت‌های گمرکی و سپس وارد بازار ارز و طلا و جواهر میشود و موفّق میشود در زمان کوتاهی با جلب اعتماد گروه‌های فعّال در امر بورس و نقل و انتقال دلار جای برای خود در بازار و میا‌‌ن تجار دست و پا کرده صرافی ضراب را افتتاح نماید .


 وی با استفاده از موقعیت مذهبی‌ خانواده خود در تبریز و همچنین با بهره گیری از روابط و رانت‌های زمان جنگ در ایران به واسطه مذهبی‌ بودن خانواده‌اش سهم بسیار زیادی را در خصوص دنبال و فصل مشکلات دلاری ایران در خصوص تهیه و پرداخت خرید‌های خارجی‌ زمان جنگ به عهده بگیرد و بدین ترتیب خوش خدمتیهای بسیار زیادی به حکومت نشان دهد . 

این موضوع موجب رشد فزاینده وی در خصوص امر تجارت گردید و به یک باره در طول سالهای جنگ ثروت نامبرده در حدود ۱۰ برابر افزایش پیدا کرد در تمام این سالها وی از هر گونه خوش خدمتی برای سیستم جمهوری اسلامی کوتاهی نکرده و حتی در برخی‌ موارد تا مرز رسوا شدن فعالیّت‌های وی پیش رفته است .

 اما وی پس از سالهای جنگ به یک باره مجدد در داخل کشور با یک حضور پر رنگ شروع به کار کرده و با استفاده از روابط و سوابق درخشان خوش خدمتیهایش در دوران جنگ قدم در راهی‌ میگذارد که بالغ بر میلیارد‌ها تومان اعتبار لازم داشته و حتی  بر اساس قوانین ثبت شرکتها در جمهوری اسلامی و همچنین مصوبات مجلس و سایر ارگان مربوط در امر احداث مراکز صنعتی و الیاژی بدون دخالت مستقیم دولت و سهام دار بودن دولت در ردیف موسسان نامبرده اقدام به تاسیس کارخانه خصوصی فولاد و آلیاژ‌های فولادی مینماید که با موافقت بلادرنگ تمام مقامات روبرو شده ومراسم کلنگ زنی‌  آن در  ۲۲ اردیبهشت ماه هشتادو هفتبا حضور مقامات کشوری و استانی انجام می‌پذیرد .


 و در  تاریخ هجدهم مهرماه نودویک رسماً با حضور مقامات استانی به بهره برداری می‌رسد .



 یعنی در کمتر از ۵ سال کارخانه عظیمی‌ آن هم در سطح فولاد سازی با آن همه تجهیزات و امکانات که نیمی بیشتر آن ابزار و ادوات در فهرست لیست کالاهای  تحریمی  ایران قرار دارد و حال چگونه وی توانسته این ابزار و ادوات بسیار پیشرفته و گران قیمت و در عین حال تحریمی را وارد کشور کند جای سوال داشته که در ذیل به آن اشاره می‌کنم .

لازم به توضیح است کارخانه فولاد سازی نامبرده با مشخصات زیر ثبت احداث و به بهره برداری رسیده است برای حصول اطمینان شما عزیزان از اطلاعات عنوان شده اخبار رسانه‌های حکومتی که مسئولیت پوشش خبری افتتاح این مجتمع عظیم تولید فولاد را آن هم در بخش خصوصی به عهده داشتند به صورت تصویری اعلام می‌کنم

( ای‌ کاش در ایران از تمام افتتاحیه‌های مجتمع بخش خصوصی)
 ( اینگونه پوشش خبری صورت پذیرد )

پایان بخش اول
 این داستان ادامه دارد 

چندین ماه غیبت نسبتاً طولانی


با سلام و درود به دوستان و خوانندگان گرامی‌ 


پس از چندین ماه غیبت نسبتاً طولانی که به واسطه برخی‌ از مشکلات جسمی‌ برایم پیش آمده بود و امکان پی‌گیری را در خصوص مسایل این وبلاگ از من سلب نموده بود مجدد در خدمت شما عزیزان هستم .

 اما با توجه به برخی‌ حساسیت‌ها در مورد برخی‌ مسایل ابتدا به موردی مهم اشاره می‌کنم و سپس به مسایل گذشته مطرح شده در وبلاگ می‌پردازم