کل نماهای صفحه

یکشنبه، تیر ۲۷، ۱۳۸۹

انیس نقاش متولد ۱۹۴۸ در لبنان ، عامل ترور اول و ناموفق شاپور بختیار است که در جریان آن دو نفر را کشت. وی هم اکنون رییس مرکزی به نام «مركز پژوهشی امان» است
در سال ۱۳۵۹، شاپور بختیار از یک ترور جان سالم به در برد. در جریان این ترور دکتر بختیار جان سالم به در برد اما یک پلیس و یک شهروند عادی فرانسوی کشته شدند. وی به اتهام اقدام به این ترور در دادگاه فرانسه به زندان ابد محکوم شد ولی پس از شش سال مورد عفو قرار گرفت به ایران تحویل داده شد. در مرداد ماه سال ۱۳۸۷ در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس گفت كه اقدام به ترور بختیار را به "خواست دولت ایران" و در هماهنگی با "سپاه پاسداران" انجام داده بود - وی در حال حاضر مالک یکی از برج های مرتفع تهران است. و نیز ریاست محلی به نام «مركز پژوهشی امان» می‌باشد. وی رفتار غرب را در مورد برنامه هسته‌ای ایران نامناسب می داند و می گوید:غرب به دنبال بزرگ نشان دادن برنامه هسته‌ای ايران است تا دستش در اعمال تحریم و تهدید ایران باز باشد - انیس نقاش تروریست لبنانی الاصل که در جریان ترور نافرجام دکتر شاهپور بختیار در پاریس یک پلیس فرانسه و یکی از همسایه های او را کشت در مصاحبه با یکی از تار نماها در ایران ، خاطره خود از عماد مغنیه و آموزش تروریستی به داوطلبان ایرانی در لبنان را حکایت می کند . انیس نقاش در تابستان 1359 در پاریس اقدام به ترور آخرین نخست وزیر شاه کرد اما با هشیاری محافظان بختیار در جنایت خود موفق نشد . او در درگیری طی سوء قصد مجروح شد ولی جان سالم به در برد . در جریان این ترور یک پلیس و یکی از همسایگان خانه بختیار به دست او کشته شدند . نقاش بوسیله پلیس فرانسه دستگیر و در دادگاه به حبس ابد محکوم شد اما پس از مدتی ، پاریس او را با تهران معامله کرد و به جمهوری اسلامی تحویل داد . انیس نقاش اینک در تهران بسر می برد و ظاهرا به تجارت اشتغال دارد . وی یکی از ثروتمندان بر آمده از جمهوری اسلامی است که مالک یکی از برجهای مرتفع تهران است .

۱ نظر:

  1. با سلام و درود
    ممنون از پست خوب و روشنگرانه تون
    بد نبود قبل از شیر کردن این پست حداقل یه بار اون رو بازخوانی می کردین. چون یه حرف به کرات تکرار شده و احتمالا از منابع مختلف کپی برداری شده.

    پاسخحذف