کل نماهای صفحه

یکشنبه، دی ۲۵، ۱۳۹۰

اسرار مرگ احمد رضایی
یا
تام جی‌ اندرسون
(( قسمت دوم ))
کشور پر زرق و برق امارات متحده در حاشیه خلیج فارس سال‌ها است که به محلی مناسب برای سیاستمداران و رهبران تبعیدی خارجی تبدیل شده است. برخلاف وجهه به ظاهر خنثی شهر دبی، این شهر به محلی برای حل خرده‌حساب‌های شخصیت‌های سیاسی .اقتصادی ، باندهای مافیایی مواد مخدر ، قاچاق زنان و دختران ، قاچاق بدن انسان تبدیل شده است.«بی‌نظیر بوتو»سیاستمدار پاکستانی، به مدت هشت سال در این کشور اقامت داشت و در نهایت پس از گذراندن سالها تبعید در کشورش ترور شد. نخست‌وزیر تایلند نیز پس از بر کناری اقامت کوتاهی در دبی داشت.در عین حال قتل فجیع و تکاندهنده سلیم یامادیوف شخصیت بر جسته کشور چچن چهره این شهر بی‌ طرف خاور میانه را بیش از گذشته دچار خدشه کرد و به نوعی به همگان خاطر نشان کرد که دوبی محل امنی‌ نیست و بر خلاف چهره زیبا و قشنگش جنایاتی خشن تر و فجیع تر از جنایات محله هارلم در آمریکا را در خود جای داده استیک تحلیلگر امنیتی در مرکز تحقیقاتی دبی معتقد است: «این اولین قتل با انگیزه‌های سیاسی است که رخ می‌دهد. این اتفاق می‌تواند باعث دقت بیشتر مقامات در بررسی سوابق متقاضیان اقامت یا سفر به دبی شود». دیری نپایید و در سال۲۰۱۰محمود المبحوح از فرماندهان نظامي (حماس) در دبی ترور شد. وجهه جهانی دبی به عنوان منطقه‌ای بی‌طرف باعث جذب سیاستمدارن تبعیدی در سراسر جهان شده که مدت زیادی است این محل را برای اقامت خود برگزیدند و حتی جمعیت بومی این امارت را تحت الشعاع خود قرار دادند. قابل ذکر است که قتل یامادیوف در مجتمعی لوکسی رخ داد که در جولای سال قبلش شاهد قتل فجیع «سوزان تمیم» خواننده مشهور لبنانی بود. جسد این خواننده سی‌ ساله با گلویی بریده در آپارتمانش واقع در همین مجتمع لوکس پیدا شد و اگرچه انگیزه جنایت مستقیما سیاسی نبود ولی تاثیراتی سیاسی به همراه داشت.  جهان پهلوان تختی در یک هتل دارفانی را وداع گفت و مرگش را خودکشی خواندند پس از یازده سال روشن گردید که دینداری اش اجازه خودکشی را به او نمی داد و بسیار دیگرانی که سال ها پس از مرگ شان دست های آغشته قاتلان خاموش آن ها آشکار شد و راز مرگ شان برملا گردید و از صندوق خانه اسرار قاتلان شان یک جنایت دیگر بیرون آمد و بر صفحات سیاه کارنامه اعمالشان افزوده شد.طبق استانداردهای بین‌المللی، دبی، شهری امن محسوب می‌شود در عین حال قتل‌های خشونت باری نیز در آن رخ می‌دهند که تنها رخدادهای خاصی از رسانه‌های محلی پخش می‌شود و مقامات از افشای آمار سالیانه جنایت خودداری می‌کنند. راز مرگ در هتل یک رمز تاریخی است که هرگز گشوده نشده است و بسیار چهره های سرشناس دیگری که دستی در سیاست داشته اند و نگاهی به فردا که در هتل ها جان داده اند! و روزهای بعد از مرگ در هتل که یا خودکشی و خود زنی شمردند یا سکته قلبی شاید سالهای بعد ، راز مرگ احمد رضایی افشا شود و در حافظه تاریخ بنگارند که فرزند سردار را برای انتقام از او در دبی کشتند ؛ در آنجایی که یاران عماد مغنیه را کشتند و المبحوح ( از رهبران سرشناس جنبش حماس) را ترور کردند و هزاران شاید های دیگر برای آن روز که خواهد آمد . فقط امروز می توان گفت احمد رضایی درگذشت.... ترور شد.....خود کشی کرد ..... سکته کرد ...... بالاخره چرا مرد ... ؟ 
 
اما حالا قسمت دوم اسرار مرگ احمد رضایی
"ضاحی خلفان"
رئیس پلیس دبی  درباره مرگ احمد رضایی در هتل گلوریای دبی اعلام کرد
  احمد رضایی  با استفاده از یک گذرنامه آمریکایی (با تابعیت آمریکایی)، به نام مستعار "تام جی اندرسون" و به عنوان یک بازرگان آمریکایی وارد دبی شده بود . او نام واقعی خود را اعلام نکرده بود.وی اضافه کرد: نتیجه بررسی ها در آزمایشگاه های جنایی نشان می دهد دلیل  مرگ احمد رضایی ۳۵ ساله، مصرف بیش از اندازه از داروی ضد افسردگی بود. در این وضعیت بعد جنایی این ماجرا و شک و تردیدها درباره این حادثه منتفی می شوند. رئیس پلیس دبی اضافه کرد : مدیریت هتل گلوریا وضعیت مرگ احمد رضایی در طبقه ۱۸ هتل را پس از گذشت دو ساعت از تلاش برای ارتباط با وی به پلیس گزارش داد. براساس این بیانیه، از نظر پلیس دبی گزینه هایی مانند ترور و خرابکاری در این حادثه کنار می ر وند .
اما زمانی‌ که جسد احمد رضایی در هتل کشف گردید
 آثار سه‌ بریدگی در دست وی دیده شد ، آثار جراحات نیمه سوخته که ناشی‌ از اتصال قسمتی‌ خروج برق دستگاه شوک برقی بوده در دست وی دیده شده ، رنگ صورت احمد به صورت کاملا غیر واقعی‌ سفید شده بوده که از نظر پزشکی‌ جنایی این نوع سفیدی چهره پس از مرگ فقط ناشی‌ از اتصال برق با ولتاژ بالا یا اتصال برق با ولتاژ پایین ولی‌ به دفعات میباشد . زنجیر ایمنی اتاق سکونت احمد از داخل باز بوده و این تصور که احمد خود کشی کرده باشد را صفر مینماید ، چون طبق گفته‌های مسئولین هتل در طول سه‌ روزی که به اتاق احمد برای نظافت روزانه مراجعه کرده اند درب از داخل بسته بوده ! ولی‌ پلیس اعلام کرده که درب اتاق احمد باز بوده و مسئولین هتل پس از حضور در اتاق احمد برای نظافت با جنازه احمد روبرو شده و بلافاصله با پلیس تماس گرفته اند . در اینجا دو فرضیهٔ مهم هست و آن اینکه بالاخره درب اتاق احمد در روز‌های قبل کشف جسد بسته بوده ؟ ( برابر نظر مسئولین هتل ) یا اصلا درب اتاق احمد بسته نبوده ؟!! پس بالاخره درب بسته بوده یا نه ؟ فیلمهای دوربین مدار بسته هتل یعنی دوربینهای ورودی هتل از خیابان اصلی‌ ، درب پشتی‌ هتل ، لابی ، قسمت رزرواسیون ، داخل آسانسور ، طبقات ، پله‌های اضطراری راهروهای منتهی‌ به اتاق ها- الان در کجا نگهداری میشوند و چرا این فیلمها به بیرون منتشر نشده است ؟ قطع به یقین احمد نمیتواند دست به خود کشی زده باشد ، احمد نمیتواند از طرف سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های دیگر به قتل رسیده باشد چون اصلا احمد کسی‌ نبوده که در حیطه ترورهای هدفمند قرار بگیرد ، نه اطلاعات با ارزش داشته نه در ایران در ردیف افراد دارای اطلاعات و طبقه بندی‌های محرمانه قرار داشته . پس فقط یک نکته باقی‌ میماند و آن اینکه احمد در ردیف حذف‌های هدفمند وزارت اطلاعات و سپاه قدس بوده چون به صورت دور و نزدیک در مراسم خصوصی پدرش حضور داشته و چیزهایی دیده که نباید میدیده و چیزهایی شنیده که نباید می‌شنیده و از یک سری قراردادهای آن چنانی خبر داشته که زیاد به نفعش نبوده و خیلی‌ موارد دیگر که در حال حاضر دیگر مجال برای بازگو کردن آن نیست و در قسمت بعدی به نکات بیشتری خواهم پرداخت و موضوعات جدیدی را بیان خواهم کرد .


(( پایان قسمت دوم ))


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر