کل نماهای صفحه

سه‌شنبه، بهمن ۰۴، ۱۳۹۰

ماجرای خلبان اعدامی نیروی هوایی سپاه در شیراز

چند روز پیش خبری منتشر کردم با عنوان ( اعدام خلبان نیروی هوایی سپاه ) و در ذیل آن هم نوشتم اخبار تکمیلی را برایتان منتشر می‌کنم .

دوستان ماجرا برای خود من هم جالب بود که چطور هیچ نامی‌ از این فرد که به عنوان خلبان نیروی هوایی سپاه محکوم به حکم اعدام شده در هیچ سایتی نیست ، به همین دلیل با کسی‌ که این خبر را از ایران برایم ایمیل کرده بود تماس گرفتم ، و جویای موضوع شدم تا مبادا خبری کذب را منتشر کرده باشم و این خبر از هیچ منبعی مورد وثوق نبوده باشد .

اما اصل ماجرا ؛
این خبر صحت دارد اما به واقع اطلاعاتی اندک در این مورد هست اما به صحت و سقم آن میشود تا حد بسیار بالایی اعتماد کرد . نیروی هوایی سپاه پاسداران یا همان نام مخفف شده نظامیش یعنی ( نهاسا ) در اغلب شهرهای ایران پایگاه دارد ، اما پایگاهی که در آن از این خلبان نام برده شده است و عنوان گردیده که وی از جمعی‌ نیروهای آن و خلبان جنگنده بمب افکن سوخو است پایگاه ( نهاسا ) در استان فارس است ، عزیزان بر طبق اصول نظامی علی‌ الخصوص رسته هوایی در پایگاه‌های شکاری هر پایگاه طبقه بندی خاص خود را دارد و قانونا با توجه به یک سری اصول نظامی ردیف پروازی هر پایگاه بر طبق نوع پرنده‌های آن ( پرنده در اصطلاح نیروی هوایی همان هواپیما هست ) مشخص میشود ، یعنی در هر پایگاه هوایی بسته به شرایط نظامی آن پایگاه نوع اسکادران آن مشخص میشود مثلا در یک پایگاه جنگنده (F4 ) هست در یک پایگاه دیگر نیست .

                                                           (( این فقط جهت اطلأع گفته شد ))
اما پایگاه ( نهاسا ) در استان فارس پایگاه هوایی با دو نوع اسکادران جنگی  به نامهای ایلوشن ۷۶ و فالکون ۲۰ میباشد .

 پس قانونا نبایستی یک خلبان جنگی آن هم از نوع سوخو در آن وجود داشته باشد چون اصلا این پایگاه قابلیت ساماندهی اسکادران سوخو را ندارد .

 اما چگونه ستوانیکم خلبان رحمت الله حیدری از آن پایگاه سر در آورده است که اصلا در رده تخصص پروازی ایشان نبوده طبق پیگیری‌های من به این صورت بوده که خدمتتان عرض می‌کنم :

گویا از قرار معلوم ایشان پس از بروز اختلافاتی با فرماندهی نهاسا و در گیری با نیروهای عقیدتی‌ سیاسی مجوز پروازیشان
برای مدت یکسال  لغو و به صورت تنبیهی و به عنوان افسر تیم نجات گردان پرواز به پایگاه شیراز منتقل میگردد که به طور کل خلاف مقرارت و حرفه این فرد بوده است و اساساً این کار فقط توسط ( تیم رسکیو ) یا همان تیم نجات با هلیکوپتر ۲۱۴ انجام می‌گیرد و ربطی‌ به خلبان جنگنده سوخو ندارد و در تخصص هوانیروز است نه نیروی هوایی .

 در هر حال از اصل ماجرا که چرا این فرد اعدام شده خبر کاملا دقیقی‌ اصلا در دست نیست و ایشان توسط شعبه سوم نظامی دادسرای نیروهای مسلح استان فارس به اعدام محکوم شده و به طور غیر قابل باور برای تمام دوستان وی می‌باشد .

 لازم به توضیح که وی پس از انتقال به شیراز فقط ۱۱ روز آن هم به صورت بازداشت در یگان در آن پایگاه حضور داشته و دیگر کسی‌ وی را ندیده است تا اینکه اعلام میشود وی اعدام شده ، تنها چیزی که میتوان به آن اشاره کرد که دلیل اعدام این فرد چه پوده است به احتمال زیاد اتهام جاسوسی بوده ایشان به همین خاطر بارها مورد بازجویی ضدّ اطلاعات ستاد مشترک سپاه قرار گرفته بوده .

در این حال مورد مشابه دیگری هم بود که ظرف کمتر از یک سال اعدام شد و آن هم مرحوم امیر حسین سلطانی زاده بود که طراح موشک زلزال و شهاب سه‌ بود که به اتهام جاسوسی برای کشور کره جنوبی  در زندان اوین اعدام شد و در سکوت کامل خبری .

امیر حسین سلطانی زاده در اندرزگاه هفت سالن پنج یا همان سالن نظامی‌های زندان اوین بود که اعدام شد .


                             در هر حال وظیفه خبر رسانی ایجاب میکرد این اطلاعات بحضورتان تقدیم گردد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر