کل نماهای صفحه

شنبه، آبان ۰۲، ۱۳۸۸

سه زندانی سیاسی در زندان اوین با بیماری های عدیده و در عین حال عدم رسیدگی پزشکی روبه رو هستند.
به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جعفر ابراهیمی فعال صنفی دربند به دلیل مشکل دیسک کمر و آسیب دیدگی مهره های 3 و 4 گردن، نیازمند رسیدگی پزشکی خاص است، در همین رابطه و طی مکاتبه وی با دستگاه قضایی، قاضی مربوطه طی دو نامه این موضوع را از زندان استعلام نموده است.
در نامه اول قاضی خواستار پاسخگویی پزشک زندان در مورد وضعیت جسمی این زندانی شده است و در نامه دوم دلیل عدم پاسخگویی زندان و اهمال در این مورد را جویا شده است، علیرغم وضعیت بد جسمی آقای ابراهیمی و در شرایطی که امکان مرخصی استعلاجی برای نامبرده وجود دارد به دلیل عدم توجه مسئولان زندان نامبرده کماکان در شرایط بد در زندان اوین به سر می برد.
حامد روحی نژاد، زندانی سیاسی بعنوان متهم وقایع پس از انتخابات که در طی روزهای اخیر به اتهام ارتباط با یک سازمان سیاسی به اعدام محکوم شده است، در حالیکه به دلیل ابتلا به بیماری ام.اس، ضعف بینایی چشم راست و همینطور آسیب دیدگی سمت راست بدن ناشی از فشار عصبی و بیماری ام. اس خود، در زندان به سر می برد، نیازمند رسیدگی پزشکی خاص است.
در خصوص این زندانی نیز تاکنون دادگاه به دو ارسال نامه اقدام کرده است که به علت عدم اقدام پزشک معالج و پاسخ به استعلام دادگاه نامه ای اعتراضی نیز ارسال داشته است. تداوم عدم توجه پزشکی به وضعیت آقای روحی نژاد باعث وخامت بیماری ام.اس و فلج شدن قسمتهایی از بدن نامبرده خواهد شد.
دیگر زندانی سیاسی بیمار در زندان اوین، عباس خرسندی با محکومیت 8 سال زندان است که نیازمند رسیدگی پزشکی است، این زندانی که سابقه چند سکته قلبی را نیز دارد، روز جاری به دلیل بروز مشکلات شدید داخلی منجمله بیماری گوارشی به بهداری مرکزی زندان اوین انتقال داده شد، نامبرده پیش تر موفق شده بود از دو مرخصی کوتاه مدت استعلاجی برای ناراحتی قلبی خود استفاده کند که به علت عدم تمدید این مرخصی ها و همچنین فراهم نبودن شرایط خدمات پزشکی در زندان، بهبودی برای ایشان حاصل نشده است و کماکان در معرض خطر جدی ناشی از عدم رسیدگی پزشکی قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر