کل نماهای صفحه

شنبه، آبان ۰۲، ۱۳۸۸

فریبا پژوه روزنامه‌نگار زندانی، بعد از ممنوع‌الملاقات شدن در هفته‌ی جاری قرار بازداشت موقت‌اش نیز تمدید شده است.
فریبا پژوه روزنامه‌نگار زندانی، بعد از ممنوع‌الملاقات شدن در هفته‌ی جاری قرار بازداشت موقت‌اش نیز تمدید شده است.
به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه‌ی هفته‌ی جاری مسئولین زندان اوین اجازه‌ی ملاقات فریبا پژوه را بنا بر دستور نداده‌اند و این روزنامه‌نگار تنها توانسته دقایقی کوتاه مکالمه‌ی تلفنی با خانواده‌ی خود داشته باشد.
هم‌چنین امروز بازپرسی شعبه‌ی دوم دادگاه انقلاب، قاضی بیگی از تمدید مدت قرار بازداشت موقت فریبا پژوه به وکیل وی مینا جعفری سخن گفته است. این امر نگرانی بابت احتمال بازگشت فریبا پژوه به سلول انفرادی را ایجاد کرده است.
خانم مینا جعفری وکیل فریبا پژوه به خبرنگار هرانا گفته است: «فريبا ممنوع الملاقات شده و نه خانواده‌اش و نه من نمي‌توانيم با وي ملاقات داشته باشيم و اين به دستور خود دادستان تهران بوده است.»
خانم جعفری اضافه کرد: « فریبا همچنان تحت فشار بوده و وضعيت مناسبي به لحاظ روحي ندارد. متاسفانه او نمی‌تواند با من تماس داشته باشد و من وضعیت او را از ملاقات‌هایی که خانواده‌اش با وی داشتند می‌گرفتم.»
مینا جعفری در مورد آخرین وضعیت دیگر موکل خود عیسی سحرخیز گفت «آقاي سحرخيز هم هم‌چنان در بازداشت به سر مي‌برند و قرار بازداشت ايشان هم تمديد شده است اما اطلاعات زيادتري از پرونده او به ما داده نمی‌شود.»
فریبا پژوه روز اول ماه رمضان یعنی 31 مرداد نزدیک افطار در منزل‌ پدری‌اش توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد و مدت یک ماه را در سلول انفرادی گذراند. در طول بازداشت وی بارها مورد هتاکی زندانبانان قرار گرفته و برای اعتراف‌گیری تحت فشارهای روحی شدید است. وی بعد از یک ماه با هنگامه شهیدی دیگر روزنامه‌نگار زندانی در یک سلول بوده است.
منبع خبر : خبرگزاری هرانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر