کل نماهای صفحه

یکشنبه، اردیبهشت ۱۲، ۱۳۸۹

بازگشایی بازداشتگاه کهریزک با نام جدید سروش ۱۱۱
مهدی خزعلی با ارسال نامه ای سرگشاده به آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه مدعی شد که بازداشتگاه کهریزک با نام سروش ۱۱۱ مجددا راه اندازی شده است . متن کامل این نامه به شرح زیر میباشد.
بسم الله الرحمن الرحیم :
حضرت آیت الله حاج شیخ صادق لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه.
با سلام و عرض تسلیت شهادت ام ابیها فاطمه الزهرا سلام الله علیها، از آن جا که سازمان زندان ها زیر نظر قوه قضائیه قرار دارد و هر نوع حبس و بازداشتی بایستی فقط و فقط توسط ضابطین قضایی و با دستور مقام قضایی صورت گیرد، بر خود فرض دانستم که این مطلب را به استحضار برسانم، اخیراً به نقل از منبعی موثق یکی از مسئولین عالی رتبه قضایی شنیدم که بازداشتگاه کهریزک - که به دستور رهبری بسته شده بود - با نام سروش ۱۱۱ بازگشایی شده است، بازداشتگاهی که از استانداردهای حداقلی محروم بوده است وجوانان ما در آن جان باختند، چرا باید با نامی جدید افتتاح شود؟ مگر مشکل ما نام بازداشتگاه بود؟ یادش بخیر، شعار دوران انقلاب: ما می گیم خر نمی خوام، پالون خر عوض می شه! در واقع خر همان خر است، پالونش عوض شده است جناب آقای لاریجانی؛ هنوز پرونده متهمان جنایت کهریزک مفتوح و بلاتکلیف است، عجیب است حکم اعدام نوجوانی سنگ به دست چه زود صادر می شود و پرونده قاتلین کهریزک چه دیر بررسی می شود! هنوز خاطر مردم از جنایت کهریزک آزرده است، هنوز سئوال نمایندگان مردم بی پاسخ است، امید است رسیدگی حضرتعالی به این موضوع موجب اصلاح و تسکین آلام مردم باشد. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته - دکتر مهدی خزعلی - ۱۳۸۹/۲/۱۱

سوله کهریزک یا کمپ کهریزک بازداشتگاهی در شهر سنگ از توابع شهرری استان تهران است که در دوران فرماندهی قالیباف بر نیروی انتظامی تاسیس و طی چندین سال در عملیات‌های مختلف از جمله تخریب محله خاک سفید و سپس به طور گسترده در طرح موسوم به ارتقای امنیت اجتماعی و سرکوب معترضان به انتخابات مورد استفاده قرار گرفت.این بازداشتگاه تا میانه تابستان ۱۳۸۸ خورشیدی، ناشناخته بود اما در جریان اعتراضات بعد انتخابات ریاست جمهوری شهرت جهانی پیدا کرد. در ۶ مرداد ۱۳۸۸ پس از آنکه مرگ محسن روح‌الامینی، فرزند یکی از مقامات حکومتی به انتقادات گسترده انجامید و علی خامنه‌ای به دلیل آنچه که نداشتن استانداردهای لازم برای نگهداری زندانیان دستور بستن آنرا صادر کرد هرچند دستگیر شدگان اعلام کردند که این بازداشتگاه تاروزها پس از این اعلام همچنان باز بوده‌است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر