کل نماهای صفحه

شنبه، اسفند ۰۱، ۱۳۸۸


ناوشكن جماران

نخستين ناوشكن طراحي شده و ساخته شده به‌دست  نيروي دريايي ارتش  ايران و نخبگان و دانشمندان توانمند ايراني، در مراسم ويژه‌اي با فرمان  آيت‌الله خامنه‌اي،  رسما به ناوگان دريايي ارتش ملحق شد و  ايران به جمع معدود كشورهاي جهان پيوست كه از قابليت طراحي، ساخت و تجهيز رزمناوها و ناوشكن‌هاي پيچيده و مجهز برخوردارند.
ناوشكن جماران از جمله رزمناوهاي با ماموريت سه منظوره است كه در عرصه‌هاي ضد هوايي، ضد سطحي و ضد زيرسطحي از تجهيزات كاملا پيشرفته برخوردار است.
علاوه بر متخصصان و دانش‌آموختگان مراكز آموزشي نيروي دريايي، نخبگان و دانشمندان ده‌ها دانشگاه و مركز علمي، تحقيقاتي و صنعتي و متخصصان بخش خصوصي نيز در طراحي و توليد ناوشكن جماران همكاري داشته‌اند.
ناوشكن جماران كه در كلاس خود، در شمار ناوهاي پيشرفته محسوب مي‌شود و از قابليت حمل و سوختگيري بالگرد نيز برخوردار است؛ بخشي از سامانه‌هاي اصلي اين ناوشكن تنها در انحصار چند كشور است اما متخصصان ايراني موفق شدند اين انحصار بين‌المللي را بشكنند و كشور را به دانش طراحي و ساخت اين سامانه‌هاي مهم مجهز كنند.ناوشكن جماران حاصل تلاش بي‌وقفه و سنگين علمي، تحقيقاتي و تخصصي است و بيش از يك ميليون و 400 هزار انواع قطعه، دستگاه و سامانه‌هاي پيچيده داخلي در ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر