کل نماهای صفحه

یکشنبه، اسفند ۰۲، ۱۳۸۸


واحد لباس شخصی ها تحت امر قرارگاه ثارالله است

واحدهائی که سوار بر موتورسیکلت و آماده برای هر جنایتی تحت نام "لباس شخصی ها" به خیابان ها فرستاده می شوند، از جمله زیر مجموعه های "قرارگاه ثارالله" سپاه پاسداران اند. همین قرارگاه، رهبری عملیات واحدهای بسیج را که علیه مردم به خیابان ها آورده می شوند برعهده دارد. بنابراین، "لباس شخصی ها" تنها یک نام، برای واحدی از سپاه پاسداران است که برای همه نوع جنایت آموزش دیده است.

از دیگر زیر مجموعه های "قرارگاه ثارالله" سپاه پاسداران، سپاه محمدرسول الله است که در عملیات سرکوب خونین مردم در هشت ماه گذشته نقش آفرین اصلی بوده است.

فرماندهی قرارگاه ثارالله را پیشتر و تا وقتی سرلشگر رحیم صفوی فرمانده کل سپاه بود، سرتیپ پاسدار عزیرجعفری برعهده داشت، که با پیش بینی کم شدن خطر حمله به ایران و در دستور قرار گرفتن سرکوب داخلی، عزیز جعفری با درجه ای که علی خامنه ای به وی داد، بعنوان سرلشگر سپاه جانشین سرلشگر رحیم صفوی شد.

عزیز جعفری که در دوران هشت ساله ریاست جمهوری محمد خاتمی قرارگاه ثارالله را با هدف مقابله با اصلاحات و سرکوب داخلی سازمان داده بود، پس از آن که به تصمیم علی خامنه ای فرماندهی کل سپاه را برعهده گرفت، در ستایش از خدمات قرارگاه ثارالله، با صراحت گفت که اهداف قرارگاه ثارالله از این پس اهداف کل سپاه پاسداران خواهد شد. او در مصاحبه های اولیه خود، پس از رسیدن به فرماندهی کل سپاه، بارها، با استناد به نظرات و بحث های تحلیلی علی خامنه ای در محافل فرماندهان سپاه گفت که خطر حمله امریکا به ایران تضعیف شده و اکنون سپاه باید خود را آماده مقابله داخلی کند.

فرماندهی قرارگاه ثارالله را اکنون سرتیپ زاهدی برعهده دارد که بصورت همزمان جانشین فرمانده کل سپاه نیز هست. همین امر خود نشان دهنده اهمیت قرارگاه ثارالله است. قرارگاهی که گفته می شود نقش فرمانداری نظامی پایتخت را برعهده دارد. گفته می شود، درجریان تحصن نمایندگان مجلس ششم، سرتیپ وقت عزیز جعفری که فرماندهی قرارگاه ثارالله را برعهده داشت، برای گسیل واحد خونریز لباس شخصی ها به مجلس و سرکوب نمایندگان متحصن مجلس از رهبر کسب تکلیف کرده بود، که وی با توجه به رو به پایان بودن عمر آن مجلس و تدارکاتی که برای دوران بعد از خاتمی و بعد از مجلس ششم دیده بود، ترجیح داد "سر را با پنبه" ببرد و یکسره کردن تکلیف را بگذارد برای بعد!

فرماندهی سپاه محمد رسول الله را نیز برعهده سرتیپ همدانی است، که این هردو در جریان حوادث پس از کودتای بیست و دوم خرداد بارها علیه جنبش سبز و رهبران آن مصاحبه های مطبوعاتی و یا در محافل بسیج و سپاه سخنرانی کرده اند.

سپاه سید الشهدا، دومین سپاه مستقر در تهران است که فرماندهی آن برعهده سرتیپ  "علی فضلی" است. دو سپاه محمد رسول الله و سید الشهدا زیر نظر قرارگاه ثارالله، در کودتای بیست و دوم خرداد شرکت داشتند. محل واحدهای سپاه سید الشهدا، پادگان محمدرسول الله واقع در خیابان ولیعصر؛ جنب سیمای جمهوری اسلامی و بیمارستان رجائی است. که دلیل اصلی استقرار در این محل، حفاظت از صدا و سیماست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر