کل نماهای صفحه

سه‌شنبه، تیر ۰۹، ۱۳۸۸

زمانی که شروع برای مصاحبه کردم اصلا فکر نمیکردم با جواب هایی که میشنوم چون جواب هایی میشنیدم که اصلا قدرت نداشتم که سوالات بعدی را بپرسم وقتی یکی از اونها با یک بغض غریب گفت من چه گناهی کردم که بابام جنگ نرفته, جانباز نشده, شهید نشده,خیلی تعجب کردم.. پرسیدم .. چرا ؟ مگه چی شده؟؟!! گفت من الان دارم ارشد میخونم وقتی لیسانس گرفتم رفتم جایی استخدام بشم دیدم شرایط استخدام ندارم!!! گفتم چرا؟ گفت اولویت با فرزندان شهید, جانباز, رزمنده,اسیر آزاده, پاسدارو...... غیره هست تازه نوبت به اعضای بسیج و ... بعد امثال من .آخه من چه گناهی کردم که هیچ تناسبی با این موضوعات ندارم .تکلیف من چی هست؟؟؟؟ دیدم دوباره درس بخونم بهتره لا اقل بعد از این همه درس خوندن از ایران میرم لا اقل تو خارج بهم نمیگن بابات کی بود!ننت کی بود!! دیگه سابقه بسیج نمیخوان,دیگه مهم نیست بچه شهید هستی یا نه! اونجا به خاطر تحصیلات وسواد آدم بهش احترام میذارن,لا اقل اونجا مملکتی هست که انقلابش فقط برای یک عده آدم خاص نیست, مملکتی هست که هر کی جنگ کرده با اونی که جنگ نکرده یک کم فرق داره , نه مثل ایران که تفاوت از زمین تا آسمان هست هر کی جنگ کرد , تو انقلاب فعالیت داشت,بدون کنکور,باسهمیه,و... بیاد دانشگاه,بره سر کار,استخدام بشه .. پس تکلیف آدم های مثل من چی؟؟؟؟!!!!! مگه ما گناه کردیم؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا باید تو مملکتی که اسمش جمهوری اسلامی و قوانینش میگن بر اساس اسلام هست!! بین دو تا مسلمان اینهمه فرق باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این درسته؟؟؟ این اسلامه؟همین کارها رو به اسم انقلاب میکنن که من دارم تلاش میکنم درسم زود تمام بشه و برم این انقلاب برای اونهایی که انقلاب کردن ,ما جایی در این انقلاب نداریم پس بریم خارج خیلی بهتره , نخواستیم تو ایران کار کنیم. اینها میخوان کاری کنن که هر بچه ای دنیا میاد اگه بخواد در آینده درس بخونه یا جایی استخدام بشه از همون زمانی که دنیا میاد براش هم کارت بسیج بگیرن,هم عضو فعال بسیج بشه,تا بدونن این نوزاد از الان یک فرد انقلابی هست!!! تا در آینده که خواست کار کنه مشکل نداشته باشه و راحت بتونه کار کنه!!! این درسته ؟ به این میگن انقلاب؟این کجاش انقلابه. من و امثال من این انقلاب رو نمیخوان . اصلا ما اگه انقلاب نخوایم کی رو باید ببینیم ؟؟؟ به کی بگیم؟حرف هم که نمیشه زد!تا حرف بزنی یا کمیته انظباطی , یا محروئ تحصیل موقت,یا اخراج,یا زندان,یا مرگ این کجاش انقلابه؟؟؟ اگه این انقلابه.. خدا پدر هیتلر رو بیامرزه لا اقل اون آدمهای ناقص رو که نمیتونستند کار کنن میکشت به اسم اینکه نژاد آدم ارتقا پیدا کنه,اینها آدمهای سالمرو دارن با این کارهاشون میکشن!!!!!!!!!!!!!! بابا به خدا این انقلاب نیست!!!!! این کشتن آدمهایی که خیلی آرزو دارن.تنها اتهامشون,نجنگیدن,اسیر و جانباز نشدنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! وقتی این حرفها رو ئیشنیدم دلم خیلی شکست . آخه سخت بود باور این همه تبعیض!!؟؟ (پایان قسمت سوم)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر